اخیرا "حماس" از شکست جدید ارتش اسرائیل پرده برداشت.

 "کماندوهای حماس" و شکست "ارتش اسرائیل"/ماجرای " ۴ اسیر صهیونیست" چیست؟ + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ 51 روزه تابستان سال 2014 میلادی درحالی رخ داد که برخی از کشورهای منطقه که ادعای حمایت از فلسطین  را داشتند، هیچ اقدامی انجام ندادند.

"بنیامین نتانیاهو"  نخست وزیر اسرائیل که در سال 2014 میلادی فکر می کرد با یک حمله همه جانبه می توان "غزه" را تصرف کرد و "حماس" را از بین برد؛ در یک شرایط خاص قرار گرفت که در آن کماندوهای حماس بارها با انجام عملیات زیرزمینی در شهرک "اشدود"  و "بئرالسبع" شهرک نشینان و نظامیان صهیونیست را در تنگناه قرار  دادند. 

 جنگ غزه پایان یافت؛ اما نیروهای ارتش اسرائیل نتوانستند شکست‌های خود را فراموش کنند و یکی از ابعاد شکست‌های رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی فلسطین ، اسرایی بود که "حماس"  از آنها گرفت.

شکست راهبردی ارتش اسرائیل در میدان نبرد کافی نبود و کماندوهای "حماس" توانستند یک ضربه سنگین روانی به طرف مقابل وارد کنند و آن انتشار عکس از اسرای ارتش رژیم صهوینیستی در جنگ تابستان 2014 بود .


** حماس 4 اسرائیلی را به اسارت گرفت/صهیونیست ها هزینه اسارت را پرداخت کنند

گردان‌های "عزالدین القسام" شاخه نظامی جنبش  "حماس" اعلام کرد چهار نظامی صهیونیست در اسارت این گروه هستند . "ابوعبیده " سخنگوی گردان‌های القسام در گفت‌وگو با شبکه «الاقصی» اعلام کرد: جنبش حماس چهار نظامی صهیونیست را در اسارت خود دارد.
 


 


نام دو نظامی صهیونیست، "شاؤول آرون" و "هدار گولدن" است.این دو نظامی صهیونیست در جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار "غزه"  در سال 2014 به اسارت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین درآمدند.

گردان‌های  "القسام" تأکید کردند :" رژیم صهیونیستی تا زمانی که هزینه‌ای برای این چهار نظامی صهیونیستی پرداخت نکند، به اطلاعاتی از آن‌ها دسترسی پیدا نخواهد کرد" ؛ که البته منظور از این هزینه احتمالا تحویل اسرای فلسطینی است.

سخنگوی  "گردان‌های عزالدین القسام " اعلام کرد : نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به اسرائیلی ها  درباره نظامیان اسیر این رژیم در غزه دروغ می‌گوید و آنها را گمراه می‌کند.

 "نتانیاهو"  نخست وزیر اسرائیل  اخیرا مدعی شده بود که تحولات (توافقات) مهمی در خصوص نظامیانی که در تجاوز اخیر به غزه در تابستان سال 2014 مفقود شده‌اند، حاصل شده است.  نتانیاهو افزود: "تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در این زمینه در حال انجام است و من دیدارهایی را در این باره انجام می‌دهم و ابلاغیه مهمی نیز  دریافت کردم". شاید اسرائیل درباره سرنوشت سربازان سعی می کند با مطرح کردن مطالب خلاف واقع، به دنبال آن است تا افکار شهرک نشینان را تحت تاثیر قرار دهد تا اعتراضات بالا نگیرد.

گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس در ماه  جولای 2014 اعلام کرد که یک نظامی صهیونیست به‌نام «شارون ارون» را در جریان یک عملیات در شرق محله الشجاعیه واقع در شرق غزه به اسارت گرفته و این در حالی بوده  که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این سرباز کشته شده است. البته این نظامی صهیونیست در فضای مجازی و رسانه ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 






 


البته درباره اسرای اسرائیلی که  نزد "حماس" هستند، مقامات  "تل آویو"  مطالب پراکنده و در عین حال خلاف واقعیت را مطرح کردند که مذاکره با حماس نمونه‌ای از آن بود. مقامات مقاومت اسلامی فلسطین اعلام کردند که هیچ مذاکره‌ای با طرف اسرائیلی وجود ندارد و آنها باید امتیازات بسیاری را به حماس بدهند تا اسرای اسرائیلی آزاد شوند.


***شکست های اسرائیل و کماندوهای "حماس"

البته پس از جنگ 2014 غزه هم اقدامات نظامی اسرائیل پایان نیافت و آنها یک دلفین جاسوسی راهی مناطق تحت کنترل مقاومت کردند تا از آنها جاسوسی کند که البته حماس با توقیف این دلفین به اقدام جاسوسی اسرائیل پاسخ داد.

یگان‌های ویژه حماس متوجه تحرکات عجیب و غریب یک  "دلفین"  در منطقه ساحلی نزدیک به بندر "غزه"  شدند و در پی این موضوع مجموعه‌ای از کماندوهای دریایی  "القسام"  وارد عمل شدند.

متخصصان گردان‌های "القسام" که مجهز به دستگاه‌های ویژه برای پیگیری هر تحرکی در زیر آب هستند، "دلفین" را به طرف ساحل هدایت کردند و متوجه شدند این "دلفین" مجهز به دستگاه کنترل از راه دور و دوربین است. همچنین بر روی دلفین مذکور نیزه‌ها و تیرهای کوچکی نصب شده بود که امکان کشتن هر انسانی را دارد و این طرح با هدف کشتن کماندوهای مقاومت بوده است.

 




 


پس از جنگ غزه در سال 2012 میلادی ، "حماس"  برای تشکیل یک یگان دریایی قدرتمند وارد عمل شد. ماموریت ویژه این یگان مقابله با زیاده خواهی و تجاوزات دریایی ارتش اسرائیل و کمک به مردم غزه و حل مشکلات معیشتی آن ها از مسیر مواصلاتی  دریایی  و ضمنا کمک تجهیزاتی به یگان‌های  "حماس" از طریق دریا است.

البته جنگ  سال 2014 عبرتی بی‌نظیر برای ارتش اسرائیل بود که در آینده در برخورد با جنش‌های مقاومت اسلامی فلسطین بیشتر احتیاط کنند ؛ چرا که جنگ جدید با "حماس"  اسرای بیشتری را دربر خواهد داشت و این ضربه‌ای سنگین برای نخست وزیر اسرائیل است
.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.