۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 366098

در پی تلاش مخالفان دولت ونزوئلا برای نوشتن طوماری به منظور کناره گیری رئیس جمهوری از قدرت، طرفداران و مخالفان وی در کاراکاس پایتخت این کشور با یکدیگر درگیر شده‌اند.

دعوا سرِقدرست در ونزوئلا بالا گرفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، این درگیری پس از آن روی داد که مخالفان نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز پنج شنبه به سوی شورای انتخاباتی ملی این کشور در کاراکاس تظاهرات کردند تا طوماری علیه مادورو تهیه کنند.

در میان مخالفان که حدود 150 نفر بودند، 30 نفر از نمایندگان پارلمان نیز به چشم می‌خوردند.

توماس گوانیپا یکی از نمایندگان مخالف دولت در پارلمان مدعی شد، در این درگیری یکی از نمایندگان پارلمان نیز مجروح شد و طرفداران دولت مانع پوشش خبری این درگیری شدند.

در پی بحران اقتصادی و بالا رفتن بی سابقه تورم در ونزوئلا، این کشور از سال 2014 صحنه برگزاری اعتراضاتی علیه مادورو بوده است.

مخالفان دولت که مادورو را مسئول رکود اقتصادی، تورم بی سابقه و کمبود مواد غذایی مورد نیاز مردم می‌دانند، از دسامبر گذشته و پس از کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان، خواستار برکناری رئیس جمهوری از قدرت هستند.

مخالفان همچنین در تلاش هستند با تغییر قانون اساسی ونزوئلا، دوره 6 ساله ریاست جمهوری در این کشور را کاهش دهند.

در همین حال مادورو مخالفان دولت را «فاسد» قلمداد و دولت وی اقدامات مخالفان را تلاشی تحت حمایت دولت امریکا به منظور کودتا در این کشور عنوان می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.