قدس آ‌نلاین/ ماجرای تأیید و تکذیب‌ها درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در حالی ادامه دارد که این موضوع بحث و اظهارنظرهای تند و کم سابقه ای را در فضای مجازی به دنبال داشته است و سیاست وزارت ارشاد در مدیریت موضوع و اطلاع رسانی شفاف و صادقانه در این باره شکست خورده است.

تأیید و تکذیب‌ها ادامه دارد

درحالیکه مسؤولان وزارت ارشاد به صورت جدی واگذاری قریب الوقوع این موزه مهم و ملی را رد کرده‌اند انتشار اسنادی درباره واگذاری موزه هنرهای معاصر در امروز واکنش‌هایی را ایجاد کرده است و گروهی از فعالان هنری با ایجاد یک کانال تلگرامی‌در این باره به اطلاع رسانی و انتشار گسترده اسناد یاد شده دست زده‌اند. معاونت امور هنری وزارت ارشاد پنجشنبه در این باره بیانیه کوتاهی صادر کرد که در آن آمده است: شایعه انتقال موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی صحت ندارد. متأسفانه از روز گذشته(چهارشنبه) شایعه‌ای مبنی بر انتقال موزه هنرهای معاصر به بنیاد فرهنگی هنری رودکی در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است. روابط عمومی‌معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ضمن تکذیب این خبر به اطلاع می‌رساند اصولا هر گونه تغییرات در بدنه وزارتخانه‌ها مستلزم تأیید دولت و در برخی موارد تصویب مجلس شورای اسلامی‌است. بنابراین شایعه مندرج در برخی شبکه‌های مجازی که در این خصوص منتشر شده صحت نداشته و تکذیب می‌شود.
علی مرادخانی معاون وزیر هم در حاشیه مراسم تشییع پیکر زنده یاد جواد لشگری آهنگساز و نوازنده گفت: اینکه من و شما به یک دفعه بشنویم قرار است روز بیست و یک فروردین ماه موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی واگذار شود، بحث غیرکارشناسی است که از سوی برخی از دوستان مطرح شده است. روزنامه قدس از مدتها خبر این موضوع را به بحث و بررسی گذاشته بود و در گفت و گوی اختصاصی مجید مولانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی‌وزارت ارشاد و مدیر موزه هنرهای معاصر که دوشنبه قبل در صفحه هنر منتشر شده بود، وی به صراحت گفته بود که روند واگذاری موزه هنوز در حال رایزنی و بحث کارشناسی است و احتمال واگذاری ضعیف است. همه دعواها و تأیید و تکذیب‌ها وقتی شروع شد که سایت معماری نیوز که از ابتدا این بحث را مطرح کرده بود، اسنادی منتشر کرد که در آن‌ها به صراحت درباره واگذاری موزه به بنیاد رودکی صحبت شده است.  در یکی از این سندها قاسم خسروی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری وزارت ارشاد خطاب به مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد به صراحت اعلام کند کمیته ساختار و فن آوری‌های مدیریت ستاد مرکزی وزارت در جلسه 6 دی 94 درباره واگذاری مدیریت فرهنگسرای نیاوران، موزه صبا و موزه هنرهای معاصر با ترک تشریفات به بنیاد رودکی، تصمیم گیری
کرده‏ اند.  همچنین در سندی دیگر مرتضی باقر نژاد، مشاور اجرایی معاون هنری وزارت ارشاد اعلام می‌کند:« به پیوست نامه شماره 72/94/164406 مورخ 2/12/94 مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری مبنی بر واگذاری مدیریت فرهنگسرای نیاوران، موزه صبا و موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی ایفاد می‌گردد». به هرحال بهتر است مسؤولان معاونت هنری وزارت ارشاد درباره صحت و سقم اسناد منتشر شده به صورت روشن و شفاف اطلاع رسانی کنند و درباره روند واگذاری موزه هنرهای معاصر به بنیاد رودکی به روشنی سخن بگویند. نمایندگان مجلس نیز باید در این باره وارد شوند از مسؤولان وزارت ارشاد توضیح بخواهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.