رئیس سازمان هواپیمایی كشور از پیشنهاد سه كشور سازنده هواپیما برای همكاری با شركت های هوایی كشورمان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال، هشت یا ۹ فروند هواپیمای مسافربری وارد ناوگان هوایی كشور می‌شود.

ناوگان هوایی نو نوار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، علی عابدزاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: نوسازی ناوگان هوایی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان هواپیمایی كشور است و در روزهای پایانی سال گذشته نیز چند فروند هواپیمای مسافری مدل 2000 به بالا وارد ناوگان هوایی كشور شد.
وی ابراز امیدواری كرد: باتوجه به اجرایی شدن برجام و مذاكرات مستقیم شركت‌های ایرانی با سازندگان هواپیما، در سال 2016 و 2017، 16 فروند هواپیمای نو وارد ناوگان هوایی كشور می‌شود.
رئیس سازمان هواپیمایی كشور افزود: شركت‌های هوایی كشور از شرایط جدید بسیار استقبال می‌كنند زیرا به راحتی می‌توانند با شركت‌های سازنده و اجاره‌دهنده هواپیما وارد مذاكره شوند و تعدادی از شركت‌های خارجی سازنده هاپیما در برزیل، كانادا و ژپن نیز هم اكنون برای مذاكره با شركت‌های ایرانی پیشنهادهای مناسبی ارائه دادند.
وی با تاكید بر اینكه «تامین تسهیل تامین منابع مالی برای خرید ناوگان هوایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد»، ادامه داد: سازمان هواپیمایی كشور در حال مذاكره با بانك‌هاست تا چگونگی پرداخت تسهیلات شركت‌های هوایی تسهیل شود.
وی یادآورشد: ایران كشوری پهناور و ظرفیت فرودگاهی آن سه برابر فعلی است؛ ما باید تلاش كنیم با نوسازی ناوگان و تربیت نیروی متخصص در این بخش، صنعت هوانوردی كشور را توسعه دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.