نماینده اسبق ولی‌فقیه در سپاه مشهد گفت: شهید صیاد شیرازی همواره در تمام امور زندگی بعد از خدا و پیامبر و ائمه معصومین(ع) به فرمایشات رهبر و نائب امام زمان(عج) خود توجه داشت.

شهید صیاد شیرازی همیشه به فرمایشات نائب امام زمان(ع) توجه داشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد جمالی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در وصف خصوصیات این شهید بزرگوار اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی در تمام دوران نوجوانی، جوانی و میانسالی خود پاک بود و عمر خود را به خیر و تقوا گذراند.
وی ادامه داد: اگرچه دشمن مجال آن را نداد که این شهید دوران پیری را درک کند اما باید بدانیم و بدانند که صیاد و صیادها حتی اگر در اوج جوانی نیز در خون خود بغلتند کامروا شده‌اند و ناکام آن شخصی است که عمر خود را با معصیت گذرانده باشد.
جمالی یادآور شد: شهید صیاد شیرازی همواره در تمام امور زندگی بعد از خدا و پیامبر و ائمه معصومین(ع) به فرمایشات رهبر و نائب امام زمان(عج) خود توجه داشت که در نهایت نیز رهبر و پیشوایش در مقابل پیکر پاک او اشک ریخت.
وی با تأکید بر اینکه باید خود را به جایگاهی برسانیم که خدا و ائمه (ع) از ما راضی باشند افزود: علاوه بر این‌ها نائب امام زمان(عج) نیز باید از ما رضایت داشته باشد. صرف اینکه میلیون‌ها نفر به یک شخص رأی دهند امتیاز کافی برای آن فرد نیست بلکه برای کسب امتیاز کامل باید در راستای جلب رضایت خدا و ائمه(ع) تلاش کند.
جمالی با اشاره به اینکه شهید صیاد شیرازی به چنین جایگاهی دست‌یافت، بیان کرد: شهدا باید در غیرت، ایمان، وطن‌دوستی و آخرت‌شناسی الگوی فرزندان ما و نسل‌های آینده قرار گیرند.
وی برگزاری یادواره و گرامیداشت شهدا را یکی از اقدامات ارزشمند و تأثیرگذار در زنده نگه‌داشتن یاد شهدا دانست و افزود: باید بدانیم که شهدا نیازی به برگزاری این اجلاس‌ها ندارند و این ما هستیم که نیازمند زنده نگه‌داشتن یاد آنان هستیم زیرا شهدا در جایگاهی هستند که سبک زندگی‌شان برای ما الگو خواهد بود.
جمالی با بیان اینکه مکتب شهدا مردآفرین و دلاورپرور است، متذکر شد: باید به نسل‌های آینده راه و سبک زندگی شهدا را بشناسانیم.
وی با اشاره به جایگاه بالای شهدا در نزد خداوند ابراز داشت: در آیه‌ای از قرآن خداوند می‌فرماید نباید شهید را یک‌ مرده دانست و در ادامه در آیه‌ای دیگر تأکید می‌کند که حتی در ذهن خود نیز نباید چنین فکری را آورد زیرا شهدا زنده هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.