قدس آنلاین: شهردار اصفهان گفت: گفتمان جدید شهرداری می تواند پوست اندازی در توسعه شهرهای کشور را رقم زند و به ۱۲۰۰ شهر دیگر کشور تسری یابد.

گفتمان جدید  باعث پوست اندازی در توسعه شهرهای کشور  می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم افتتاح  از 17 جایگاه سوخت کوچک در اصفهان اظهارکرد: زمانی که برنامه اصفهان 1400 و افق 1404 را بررسی می کنیم به کلیدواژه هایی همچون اصفهان مهد عالمان، هنرمندان، الهام بخش و مظهر تمدن نوین اسلامی، مسئولیت پذیر، نمونه در فرهنگ شهروندی، شهری زیبا، روان و ایمن و دوستدار محیط زیست می رسیم.
وی با اشاره به اینکه همه این واژه ها مفهومی فراتر از دستگاهی خدماتی را به دوش می‌کشد، افزود: سالهاست مطرح می کنیم که شهرداریها از دستگاههای صرفاً خدماتی به دستگاه اجتماعی تبدیل شده اند.
شهردار اصفهان با اشاره به رونمایی از گفتمان جدید شهرداری تصریح کرد: این رویکرد، از شهرداری دستگاهی نوین را در اذهان تداعی می کند.
جمالی نژاد با تاکید بر اینکه برای تحقق خواسته‌های شهروندان باید گفتمان جدیدی را در نظام معنایی و فضایی شهر اصفهان باز کنیم، ادامه داد: باید کریدورهای جدید را در آغاز هزاره سوم بازکنیم که آن توجه جدی به مدیریت دانش است.
وی با بیان این که باید در کنار زیرساخت های سخت‌افزاری شهرها توسعه نرم‌افزاری نیز داشته باشیم، اضافه کرد: با این گفتمان دانش‌محوری که رونمایی شده است دهه‌ای جدید در کلان‌شهرها باز می‌شود.
وی اظهار کرد: محورهای هفتگانه که به آن اشاره می کنیم مثل شهروندمداری، تاب آوری، انعطاف پذیری، شفافیت، پاسخگویی، اثربخشی، مشارکت ، مدیریت دانش پایه در اتمسفر جدید محقق می شود.
شهردار اصفهان بیان کرد: این گفتمان جدید می تواند پوست اندازی در توسعه شهرهای کشور  را رقم زند و به 1200 شهر دیگر کشور تسری یابد.
جمالی نژاد با بیان اینکه در بودجه 95 نیز تغییر نگاه شهرداری کاملا محسوس است، گفت: در برنامه راهبردی 1400، کاهش آلاینده ها، حمل و نقل عمومی آسان، توسعه مشارکت، روان سازی عبور و مرور، فرهنگ شهروندی و حرکت به سمت شهر دوستدار طبیعت مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: امیدوار هستم تا با این فضای جدید به سمت بوم شهر اصفهان برویم، شهری که با طبیعت بسیار سازگار، تولید زباله در آن به حداقل می‌رسد و استفاده از انرژی های نوین در بهترین حالت انجام می شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: اگر قرار است اصفهان به‌عنوان بوم شهر حضوری فعال در کشور داشته باشد باید سیستم های طبیعی را در شهر شبیه سازی کند و برنامه های آن در ترکیب با طبیعت باشد.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: این شروع یک‌راه می باشد و قرار است این هاله بسته مدیریت شهری شکسته شود و با خلاقیت و نوآوری کارهای جدیدی را کلید بزنیم البته مردم یقین بدانند همه‌کار‌های که انجام می شود، پشتوانه علمی دارد.
 
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: مرکز فناوری‌های نوین شهری با هدف توسعه فن بازارها ایجاد شد چرا که فناوری های نوین موتور توسعه شهر محسوب می‌شود.
وی اظهارکرد: اصفهان روزی مکتبی به نام مکتب اصفهان داشت اکنون نیز مردم اصفهان می‌توانند به طور مجدد مکتبی را در جهت توسعه پایدار شهر کلید بزنند و در سطح کشور الگو شوند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه راه اندازی پمپ بنزین کوچک با پشتوانه بزرگ علمی کلید خورد، اضافه کرد: اگر حمایت های دولتمردان، دستگاههای استان و شورای شهر نبود این اقدامات به تاخیر می افتاد و آرزوی 20 ساله وزارت نفت محقق نمی شد.
وی بیان کرد: باید در حوزه اقدام و عمل ورود پیدا کنیم که در برخی از حوزه‌ها نیاز به جراحی دارد، البته جراحی با درد و خونریزی همراه است که باید با همه وجود در این راستا تلاش کنیم و با همدلی همه مسئولان، دولتمردان و شورای شهر در این راستا حرکت نماییم.

ابتکار و خلاقیت همیشه از اصفهان شروع می شود

معاون وزیرنفت نیز در این مراسم گفت: ابتکار و خلاقیت همیشه از اصفهان شروع می شود و این بار نیز راه اندازی جایگاه های کوچک بنزین از اصفهان کلید خورد در حالی که در نظر داشتیم این اقدام را در تهران اجرایی کنیم.

عباس کاظمی اظهار کرد: با ابتکار متخصصان شهر اصفهان در پالایشگاه این کلانشهر  در مرحله اول نفت و  گاز یورو 4 تولید شد و  اکنون بنزین یورو 4  که در شهر های پاریس و لندن می باشد تولید و توزیع می شود.
وی افزود: با توسعه این جایگاه های کوچک سوخت بنزین شاهد کاهش آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها برای رسیدن به پمپ بنزین ها هستیم.
معاون وزیر نفت بیان کرد: با طراحی سه مکانیزم این جایگاه ها بخارات بنزین را جذب می کند و از این پس همه جایگاه ها موظف هستند این سیستم را رعایت کنند
کاظمی خاطر نشان کرد: افزایش پمپ بنزین کوچک برای اقتصاد جایگاههای بزرگ نگرانی ایجاد نمی کند.
وی افزود: در تهران طالب این سرمایه گذاری هستیم تا این جایگاه ها توسعه یابد.
کاظمی اذعان کرد: مسایل ایمنی در طرح دیده شده و با انتخاب شیوه جدید جایگاه های کوچک بنزین طراحی شده است.
معاون وزیر نفت با اشاره به این که برای اولین بار شکل نوین شهرسازی را در اصفهان مشاهده کردیم اضافه کرد: اگر وضعیت کنونی اصفهان در بررسی 4 آلاینده با گذشته را مقایسه کنیم شاهد آن هستیم که وضعیت بهتر شده است.
 17
پمپ بنزین‌ کوچک در قالب بیست و یکمین برنامه از سری برنامه‌های «هر هفته چند افتتاح» با حضور معاون وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری اصفهان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.
جایگاه سوخت کوچک بنزین توسط شهرداری اصفهان با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده است و  در این برنامه فاز اول جایگاه‌های کوچک سوخت بنزین برای نخستین بار در  کشور به صورت رسمی افتتاح شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.