سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه از بهره برداری گلخانه ویژه تولید نهال و نشاء این موسسه خبر داد.

گلخانه تولید نهال و نشاء مزرعه نمونه به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین؛ مهندس علی اورعی زارع در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی بیان کرد: مساحت این گلخانه نیم هکتار است که در حال حاضر نشاء‌های گوجه فرنگی در آن قرار دارد.
وی ادامه داد: پس از انتقال نشاء‌های گوجه فرنگی به زمین اصلی در خرداد ماه امسال، علاوه بر پرورش 20 هزار اصله نهال میوه هسته دار و دانه دار با پایه رویشی، تولید نشاء‌های بادمجان و فلفل دلمه‌ای رنگی انجام می‌شود.
اورعی زارع اضافه کرد: نهال های مذکور اصلاح شده و به روش کشت بافت تولید خواهند شد.
وی ساخت این گلخانه به دست توانای مهندسان فنی مزرعه نمونه با استفاده از تکنولوژی بومی را یکی از اقدامات ارزشمند این موسسه برشمرد و خاطرنشان کرد: اسکلت گلخانه نیم هکتاری تولید نهال از جنس فلز و پوشش سقف آن نیز پلاستیک 2 جداره است.
اورعی زارع ادامه داد: ارتفاع آن حدود 6 و نیم متر و مجهز به سیستم های گرمایشی، فن و پد سلولزی برای تهویه هوا است.
سرپرست موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه، ویژگی شاخص این گلخانه در مقایسه با سایر گلخانه های مزرعه نمونه را استفاده از سیستم گرمایشی با آب گرم عنوان و تصریح کرد: مزیت این سیستم، تقسیم گرما به صورت یکنواخت در محیط گلخانه است.
اورعی زارع با بیان اینکه گلخانه مذکور، سومین گلخانه موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه است، گفت: این موسسه در حال حاضر دارای 2 گلخانه یک هکتاری برای تولید انواع نشاء صیفی جات نظیر گوجه فرنگی، فلفل، خربزه، بادمجان و ... است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.