۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 366850

قدس آنلاین - لرستان-زهرا عزیزپوریان: از حضرت رسول اکرم (ص) روايت شده که ماه رجب ، ماه بزرگ خدا و ماه استغفار امت من است ، پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد ، چرا که خداوند آمرزنده و مهربان است.

ماه رجب ،ماه استغفارامت و ماه بزرگ خدا

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، از حضرت رسول اکرم (ص) روايت شده که ماه رجب ماه بزرگ خداست و حرمت و فضيلت اين ماه ، در مرتبه اي است كه ماهي در حرمت و فضيلت به آن نمي رسد ، در اين ماه ، قتال با کافران  حرام است و رجب ماه خدا و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است ، کسي که در ماه رجب ، روزه بدارد مستوجب خشنودي بزرگ خدا گردد و غضب الهي از او دور گردد و دري از درهاي جهنم به روي او بسته گردد.

رجب ماه استغفار امت من است پس در اين ماه بسيار طلب آمرزش کنيد که خدا آمرزنده و مهربان است .

 رجب را « اصب » مي گويند زيرا که رحمت خدا در اين ماه برامت من بسيار ريخته مي شود پس بسيار بگوئيد (استغفرالله و اسئله التوبه).

در اين ماه بزرگ ، اگر صدمرتبه بگويد (استغفرالله الذي لا اله الا هو وحده لا شريک له و اتوب اليه) و بعد از آن صدقه دهد حق تعالي ختم کند آنرا به رحمت و مغفرت و اگر چهارصد مرتبه بگويد ثواب اجر يکصد شهيد دارد.

درماه رجب هزارمرتبه (لا اله الا الله)بگويد پاداش او صد هزار حسنه و صد شهر در بهشت .

خواندن صدمرتبه سوره توحيد در جمعه ماه رجب ، نوري باشد در روز قيامت به سمت بهشت.

اگر مومني سه روز از اين ماه که پنجشنبه ، جمعه و شنبه باشد را روزه بدارد حق تعالي براي او ثواب نهصد سال عبادت مي نويسد.

هر مومني در يک شب از شب هاي ماه رجب ده رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد و کافرون يک مرتبه و توحيد سه مرتبه حق تعالي هرگناهي که کرده بيامرزد.

دو چيز را هرگز فراموش مکن ،  ياد خدا و ياد مرگ .

در شب هاي ماه رجب هزار مرتبه لا اله الا الله بگويد در ماه رجب زيارت امام رضا (ع) ثواب حج و عمره دارد.

روزه گرفتن، غسل، زيارت امام حسين(ع)، خواندن نمازحضرت سلمان(رضي اله) در اول و نيمه و آخر ماه رجب (مفاتيح الجنان) از اعمال روز اول ماه رجب مي باشد.

شب جمعه اول ماه رجب را ليله الرغائب(شب آرزوها) مي گويند ، فضيلت به جا آوردن اعمال اين شب ، گناهان بسيار به سبب او آمرزيده شود .

با تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه رجب المرجب و ميلاد با سعادت پنجمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت حضرت امام باقر (ع)، اميد كه ضمن  استفاده از فضايل اين ماه شريف ، مومنين را نيز از دعاي خير خود بهره مند فرماييد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.