زمین لرزه نسبتا شدیدی با قدرت ۶ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز یكشنبه جنوب غرب سوماترای اندونزی را لرزاند.

زلزله نسبتا شدیدی سوماترای اندونزی را به لرزه در آورد

به گزارش قدس آنلاین و به نق از ایرنا، اداره هواشناسی مالزی اعلام كرد زلزله قوی به بزرگی 6 ریشتر ساعت 10 و 14 دقیقه صبح امروز به وقت مالزی جنوب سوماترا را به لرزه درآورد.
با توجه به بیانیه اداره هواشناسی مالزی، مركز این زمین لرزه 81 كیلومتری جنوب 'بنگكوالا' اندونزی و 685 كیلومتری جنوب غرب 'پونتیان' ایالت جوهور مالزی بوده است.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی مالزی (برناما)، هیچگونه تهدید سونامی پس از این زلزله ثبت نشده است.
خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا) نیز مركز زلزله را جنوب غربی استان 'بنگكولو' در سوماترا جنوبی و مناطق اطراف آن اعلام كرد و گزارش داد این زلزله باعث شد ساكنان منطقه 'لوبوك لینگائو' خانه های خود را ترك كنند.
تاكنون گزارشی از خسارات و صدمات احتمالی دریافت نشده است.
جزایر منتاوای در غرب سوماترای اندونزی نیز اسفند ماه گذشته شاهد وقوع زمین لرزه شدیدی به بزرگی 8.2 ریشتر بود و چند ثانیه پس از وقوع زلزله نخست، پس لرزه ای به بزرگی 7.8 گزارش شد.
اندونزی به دلیل قرار گرفتن بر روی كمربند زلزله آسیا اقیانوس آرام همواره در معرض ارتعاشات داخلی زمین قرار دارد كه وقوع زلزله، رانش زمین و فوران آتشفشان از جمله بلایایی است كه به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم اندونزی تبدیل شده است.
اندونزی از نظر جغرافیایی در جایی از اقیانوس آرام واقع شده است كه 'حلقه آتش' نام دارد و كانون آتشفشان و زمین لرزه است.
سال 2004، زلزله ای در نزدیكی كرانه 'آچه' در اندونزی به وقوع پیوست كه باعث وقوع سونامی بزرگی شد. این سونامی 230 هزار كشته در چندین نقطه این كشور برجای گذاشت. بیشتر كشته شدگان آن حادثه در آچه زندگی می كردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.