وزیر کشاورزی آلمان با اعلام ادامه همکاری بیمه هرمس در ایران گفت: در زمینه همکاریهای بیمه‌ای کارهایی شروع شده اما کارهایی از گذشته باقی مانده که ابتدا باید آنها انجام شود.

 بازگشت روابط ایران و آلما به سطح قبلی نیازمنده رفع موانع بانکی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، کریستین اشمیت دیروز در حاشیه نشست با رئیس اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در زمینه‌های همکاری بیمه‌ای بین کشورهای ایران و آلمان همکاریهای لازم شروع شده است اما کارهایی از گذشته باقی مانده که باید به اتمام برسد.

وی افزود: دولت آلمان به طور قطع از فعالیت اقتصادی شرکتهای آلمانی با ایران حمایت می‌کند و در این ارتباط باید چارچوب و شرایط مورد نیاز را فراهم کنیم.

وزیر کشاورزی آلمان افزود: بعد از رفع تحریم‌ها این فرصت وجود دارد که همکاریهای دوجانبه آغاز شود.

*  آلمان موانع بانکی بیمه‌ای را رفع نکند کشورهای دیگر جایگزین او می‌شوند

به گزارش تسنیم، محسن جلال‌پور نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد: آلمان دومین شریک تجاری ما پیش از تحریم بود در حالی که اکنون صادرات ایران به آلمان به 380 میلیون دلار نسبت به رقم قبلی یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: واردات ما نیز از کشور آلمان از سالهای گذشته از 4 میلیارد دلار به یک میلیارد و 500 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مهمترین کالاهای صادراتی ایران به آلمان محصولات کشاورزی است و امروز 3 زمینه همکاری مطرح شد نخست برای انجام کارها باید به زیرساخت‌ها توجه شود که زیرساخت اولیه مهیا کردن مسائل بانکی و بیمه‌ای است.

جلال‌پور ادامه داد:‌ همکاری اندک آلمان برای رفع مسائل بانکی و بیمه‌ای برخلاف دیگر کشورهای اروپایی فعالیت کرده و از وزیر این کشور می‌خواهیم که این انتقاد ما را در کابینه خود مطرح کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دو محور دیگر که مورد توجه ما قرار دارد مسائلی زیست محیطی و آب و همکاریهایی که در بخش‌هایی مانند تولید برق، نهال و محصولات ارگانیگ می‌توان انجام داد است.

رئیس اتاق  بازرگانی در پایان نیز به این نکته اشاره کرد و گفت: بازگشت به سبک روابط پیشین اقتصادی ایران و آلمان به رفع موانع بانکی و بیمه نیازمند است و در صورتی که این مهم فراهم نشود در شرایط پسابرجام کشورهای دیگری جایگزین آلمان می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.