قدس آنلاین / رقیه توسلی : دنیای مجازی را به خانه هایمان آورده ایم و در را باز گذاشته ایم برای آمدن ماهواره و به غریبه های پوچ دوروبرمان ، خوشآمد گفته ایم.

امان از دایه های مجازی

اما در عوض برای ساعات غایب بودن مان ، غذا در فریزر و یخچال انبار کرده ایم و شماره و منوی چند آشپزخانه و فست فود را مثل مدال افتخار چسبانده ایم روی سینه یخچال هایمان.

بچه هایمان را از زمان سینه خیز و شاید هم نوزادی سپرده ایم دست مهدها و پرستارها و بعد شدیم پدر و مادر شاغل تحصیل کرده خوش خیالی که دارند با خودشان یا دنیایشان تسویه حساب می کنند.

همیشه یا آنقدر خسته ایم و دیر می آییم که از انجام امور خود هم جا می مانیم یا هرروز بسنده می کنیم به معاشرت فرزندان مان در قالب جملات کوتاه و عادی و کار چندانی به روان و روحی که دارد در آنها رشد می کند ، نداریم. انگار همین که مریض نباشند و بپوشند و بخوابند و گرسنه نباشند ، قانع مان می کند.

نمی دانیم چرا اجازه می دهیم درّه ی عدم درک و فهم ، بین مان عمیق تر شود تا مادری و پدری و فرزندی را جایی بین آمد و شد روز و شب هایمان گم کنیم. تا نوزادمان ، کودک شود و بعد نوجوانی که دیگر نتواند صمیمی و خوش باشد با والدینی که ترک شان می کنند اما به آنها پیامک می دهند ، چت می کنند ، سلفی می فرستند و ایمیل می زنند.

پدر و مادری که عجیب به وب گردی و سریال بینی و ارتباط دوستانه و ساعت های انفرادی شان وابسته اند و تک فرزندشان را سپرده اند به دست دایه های مجازی. به دوستان غیرواقعی بی کلام. به دنیایی که جز تنهایی و سردرد و رخوت و خلوت گرایی ارمغان دیگری ندارند.

شاید باید جرات کنیم و از یک جایی و یک روزی به جنگ سونامی بودن ها و نبودن هایمان برویم. به جنگ دنیای خودخواسته ای که اجازه نمی دهد دوست خوب بچه هایمان باقی بمانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.