قدس آنلاین/ پروین محمدی: طی مراسمی با حضور استاندار خراسان رضوي، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از پزشکان و مسؤولان طرح توسعه کلینیک ویژه بیمارستان قائم(عج) به بهره‌برداری رسید.

کمبود شدید پرستار و تخت بیمارستانی در خراسان رضوي

در این مراسم استاندار با قدردانی از تلاش مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خدمت رسانی به مردم و زائران امام هشتم(ع) در ایام تعطیل نوروز در جمع خبرنگاران گفت: کمبود تخت‌های بیمارستانی و کمبود پرستار یک مشکل جدی در حوزه سلامت استان است که تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت تا با استفاده از مجوزهای وزارت بهداشت نیروی لازم و تخت مورد نیاز را در کنار سایر نیازهای استان فراهم کنید.
وی افزود: تفاهمنامه‌ای با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) درخصوص تکمیل و ساخت بیمارستان 320 تختخوابی هاشمی نژاد امضا کردیم تا به لطف خدا با ارایه خدمت به حاشیه شهر دین خود را به مردم ساکن این مناطق ادا کنیم.
در ادامه دکتر داستانی رئیس بیمارستان قائم(عج) درخصوص تغییر کاربری و طرح توسعه کلینیک ویژه این بیمارستان به خبرنگار ما گفت: با هزینه‌ای بیش از 3 هزار میلیارد ریال 260 متر در مجموع به فضای قبلی کلینیک ویژه اضافه شده و از این پس با حضور 140 پزشک متخصص و فوق تخصص در تمام رشته‌ها خدمات لازم در فضای بیشتر و سالن‌های انتظار بازسازی شده به بیماران ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به 6 اتاق اضافه شده برای معاینه و ویزیت بیماران خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افزایش اتاق‌ها 66 اتاق برای کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی آماده شــــده و خدمات جدیدی از جمــله نوار قلب، تزریقات، پانسمان و... نیز افزون بر ویزیت بیماران ارایه خواهد شد.
وی تصریح کرد: از این پس پذیرش بیمار از طریق اینترنت و تمرکز یافته انجام خواهد شد و با اعمال مدیریت در این زمینه انتظار بیماران به کمتر از یک ساعت خواهد رسید.

  20 میلیارد تومان هزینه اتمام درمانگاه دبیری
رئیس بیمارستان قائم به پیشرفت درمانگاه مرحوم دبیری اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون با هزینه 3 میلیارد تومان از روی ورثه دکتر دبیری این درمانگاه 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با توجه به قول مساعد استاندار، این درمانگاه که در فضایی به مساحت 13 هزار مترمربع در حال ساخت است تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، اما برای اتمام درمانگاه 20 میلیارد تومان مورد نیاز است که هر چه سریع‌تر این هزینه تأمین شود، بهره‌برداری از این درمانگاه زودتر خواهد بود.
وی نقش خیران را در حوزه سلامت بسیار مؤثر دانست و گفت: خیرین در امور مشارکت‌های بیمارستان قائم نقش سازنده‌ای در بازسازی و نوسازی بخش‌های مختلف این بیمارستان 45 ساله دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.