فرمانده سپاه کلات از برگزاری اردوهای جهادی با حضور مسئولان خبر داد.

امسال اردوهای جهادی برای مسئولان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده سپاه کلات عمیقا اعتقاد دارد اردوهای جهادی که با حضور دانشجویان کشور برگزار می شود باید برای مسئولان کشور هم برگزار شود تا آنها با مناطق محروم آشنا شوند و می گوید در حال برنامه ریزی هستیم تا تابستان 95 این اردوها را برای مسئولان استان هم برگزار کنیم تا آنها در قالب اردوهای جهادی در روستاها حضور یابند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند.
در حاشیه بازدید سرگرد پاسدار محمد شریف فرمانده سپاه کلات از اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در روستای سیرزار کلات با وی گفت و گویی انجام داده ایم که اینک پیش روی شماست.
از نگاه شما اردوهای جهادی که با حضور دانشجویان کشور برگزار می شود چه ضرورتی دارد؟
به نظر من مهم ترینش تهذیب نفس و سیر سلوک اخلاقی برای خود شرکت کنندگان است یعنی بیشترین بهره را به لحاظ روحی خود دانشجوها می برند چون در متن حادثه قرار می گیرند مشکلات مردم را با تمام وجود لمس می کنند و متوجه می شوند چه دردذها و رنج هایی در مناطق محروم کشور وجود دارد و آنها که با امکانات خوبی در شهرهای بزرگ زندگی می کنند باید به فکر افراد محروم جامعه هم باشند. بهرحال برخی از این افراد در آینده جزو مسئولان کشور خواهند شد و آن زمان یادشان می ماند که باید به فکر محرومان هم باشند.در نگاه و نگرش آنها این اردوها بسیار تاثیرگذار است.
اردوهای جهادی دو بخش دارد یک قسمت آن عمرانی است و بخش دیگر آن فرهنگی.معمولا قسمت عمرانی چون قابل مشاهده و زود بازده است با استقبال فراوانی روبرو می شود ولی بخش فرهنگی چون علنی دیده نمی شود و دارای لایه های پنهان است شاید عده ای را به این اشتباه بیندازد که نتیجه ندارد در حالی که کار فرهنگی بسیار مهم است و حتما نتیجه دارد ولی در دراز مدت نتیجه آن مشخص می شود.
این اردوها با چه مشکلاتی روبه‌روست؟
اشکال اصلی به مسئولان برمی گردد متاسفانه این اردوها از سوی مدیران کشور هنوز بدرستی درک نشده است و برایشان جا نیفتاده است.چون سپاه میزبان این اردوهاست برخی تصورشان این است که پس همه کارها را هم باید سپاه انجام دهد در حالیکه همه مسئولان باید درگیر این اردوها باشند و همکاری های لازم را داشته باشند.
نکته دیگر این است که تجربه ما می گوید بهتر است کسانی در این اردوها شرکت کنند بخصوص در بخش فرهنگی که تجربه قبلی دارند این تجربه ها خیلی کمک می کند تا فعالیت ها مثمر ثمر واقع شود.
تاکنون به این فکر افتاده اید که اصلا برای خود مسئولان اردوهای جهادی را برگزار کنید؟
بله. دقیقا این خلا را حس کرده ایم و با وجود اینکه معتقدیم خاستگاه اصلی اردوهای جهادی دانشگاه و دانشجویان است اما در شهرستان کلات که در روستاهای آن این اردوها برگزار می شود، در حال برنامه ریزی هستیم تا در تابستان امسال اردوهایی را برای مسئولان استان برگزار کنیم تا از نزدیک در جریان مشکلات روستاها قرار بگیرند.بخصوص معارفه نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی هم که چند وقت آینده برگزار می شود بعد آن حتما از نمایندگان این مطالبه را داریم که به مناطق روستایی سری بزنند تا وقتی بر صندلی سبز مجلس نشستند به یاد زردی روستاها هم باشند.مسئولان ما باید درک کنند کشور فقط تهران و کلان شهرها نیست بلکه در این کشور مناطق محرومی وجود دارد که باید بعد 37 سال که از پیروزی انقلاب می گذرد مردم آنها طعم عدالت و آبادانی و پیشرفت را بچشند. اردوهای جهادی می خواهد این نگاه را ترویج کند که باید به همه اقشار جامعه توجه داشته باشیم.
به نظر می رسد این اردوها در سطح رسانه ها هم انعکاس لازم را ندارند به این معنا که هنوز در سطح رسانه های مااردوهای جهادی خوب جا نیفتاده است، نظرتان در این باره چیست؟
بله. متاسفانه این هم یک مشکل دیگری است که انشاالله امیدواریم حل شودبرنامه هایی را برای اهالی رسانه در نظر بگیریم تا در جریان برگزاری این اردوها  قرار بگیرند یا اصلا خودشان در اردوهای جهادی شرکت کنند.
گفتگوی ما با شما زمانی منتشر می شود که زمان برگزاری اردوهای جهادی در نوروز به پایان رسیده است چه حرف ناگفته ای با شرکت کنندگان در این اردوها دارید؟
امیدوارم جوان های دانشجوی ما  این فرصت را قدر بدانند و از نیروی جوانی و دانشی که دارند برای خدمت به مردمان محروم استفاده کنند.انشاالله که خداوند پاداش این خدمت آنها را به بهترین شکل به این جوان های با اخلاص عطا خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.