عضو پیشین هیات مدیره سپاهان می‌گوید محرم نویدکیا قبل از بازی سپاهان با استقلال در رختکن اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد تیم با ارنج سرمربی این تیم به زمین برود!

افشاگری بی سابقه درباره دخالت نویدکیا قبل از بازی سپاهان با استقلال

به گزارش قدس آنلاین،‌ حسین کفعمی در مورد شرایط سپاهان گفت: همان زمان هم استعفا دادم تا زمینه و فرصت برای هیات مدیره و مدیرعامل فراهم شود چون به یک جمع‌بندی رسیده بودم که بحث بازیکن سالاری در سپاهان وجود دارد که البته این موضوع به امسال برنمی‌گردد و از سال‌های پیش در این تیم وجود داشته است. من حتی سال گذشته موضوع را به خلیلی اعلام کردم و امسال هم که تیم را می‌بستیم به مسئولان گفتم که تیم پیری بسته شده و میانگین سنی بالاست و اول فصل خواستم تا تکلیف را روشن کنم و آن‌هایی که باید قرارداد ببندند به این نکات توجه کنند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر یکسری از همان بازیکنانی که میانگین سنی بالایی داشتند و قراردادشان که نیز کلان بود سال‌های گذشته قرارداد خود را دو سه ساله تمدید کردند چون می‌دانستند سال‌های پایانی دوران بازیگری‌شان است و با این کار جای پایشان را در سپاهان محکم کردند و من از همان زمان خواستم تا تکلیف این قراردادها روشن شود اما متاسفانه توجهی نشد.

کفعمی با بیان اینکه آقایان به دنبال بهانه بودند تا برخی تصمیمات را بگیرند یادآور شد: هیچ وقت برای خودم کارت تبریک نمی‌دهم و با وجود 6 سال مدیریت در امر باشگاه داری در تیم‌های پیکان و ذوب آهن خودم را در این عرصه کوچکترین می‌دانم اما همان اول فصل که نویدکیا چند بازی اول را نیامد و سکوها و نیمکت شروع به حمایت از او کردند گفتیم توطئه‌ای در کار است که سرمربی را تضعیف کنند و باید سریعتر با این موضوع برخورد شود.

عضو سابق هیات مدیره سپاهان یادآور شد: اما بزرگترین اشتباه فرکی هم این بود که اجازه داد بازیکنی که سرکشی می‌کرد برگردد و حتی از او در تیم استفاده کرد. در واقع یک بازیکن ناآماده را آوردند و فکر کردند که او معجزه می‌کند اما این اتفاق نیفتاد و نتیجه‌ای هم عاید سپاهان نشد و این درحالی بود که قبل از آن می‌گفتند سپاهان نتیجه نمی‌گیرد چون محرم نیست اما با او هم همان نتایج ادامه پیدا کرد و بدن‌های ناآماده باعث شدند تا فرکی با آن سوابق فنی و با آن حسن اخلاق عطای کار را به لقایش ببخشد چون هیچ گاه چنین فردی نمی‌توانست توهین‌ها را تحمل کند.

وی تاکید کرد: برای من هم همین اتفاق افتاد و علیه من هم همین صحبت‌ها بود و می‌گفتند چرا از ذوب اهن به سپاهان آمده‌ام و این در حالی است که در فوتبال حرفه‌ای اصلا چنین صحبت‌هایی مطرح نیست و حتی عابدزاده با آن ید بیضا از استقلال به پرسپولیس می‌رود و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و در واقع همه این‌ها بهانه بود که من هم فهمیدم اما می‌خواستم با مماشات با اتفاقاتی که می‌افتد برخورد کنم.

کفعمی گفت: وقتی مصاحبه استیماچ را شب گذشته دیدم واقعا متاثر شدم. کاری ندارم او مربی خوب یا بدی است اما این از نشانه ضعف مدیریت است. ضعف مدیریت است که اجازه می‌دهد یک بازیکنی که اصلا قرار نیست روی نیمکت هم بنشیند همراه با تیم به سفر می‌رود. جالب اینکه حتی می‌گویند او را به تیم برده‌ایم تا روحیه بدهد اما قبل از بازی بگوید که اجازه نمی دهم تیم با این ارنج به زمین برود و تیم را به هم بریزد و جنجال کند و بعد هم از اصفهان با او تماس بگیرند و با خواهش و تمنا کاری کنند که اجازه دهد تا سپاهان مقابل استقلال به میدان برود و همین می‌شود که می‌گویند بازیکن سالاری.

وی در مورد دیدار استقلال و سپاهان گفت: سپاهان باید در این فصل آماده می‌شد تا پوست بیاندازد و خودش را از بازیکن سالاری خارج کند. شما دیدید که سپاهان با تیم جوانی به میدان آمد و مقابل استقلال چطور بازی کرد و همه جوانان این تیم را تحسین کردند. در واقع هیچ وقت نام‌ها بازی نمی‌کنند و این آماده‌ها هستند که به تیم کمک می‌کنند. هر بازیکنی نیز عمر مفیدی دارد و زیدان هم با آن همه دبدبه و کب کبه یک زمانی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد پس باید همه بازیکنان به این نتیجه برسند که یک روز میدان را برای جوان تر ها خالی کنند.

کفعمی تاکید کرد: ما حتی پیشنهاد دادیم که نویدکیا دوره‌های مربیگری را ببیند و مثل خیلی از بازیکنان مانند هاشمیان و مهدوی‌کیا که الان دوره‌های مربیگری را سپری می‌کنند این دوره‌ها را سپری کرده و با گرفتن مدرک مربیگری به باشگاه کمک کند. ضمن اینکه چنین اتفاقی در همه جای دنیا می‌افتد.

وی تاکید کرد: اما شما دیدید که استیماچ هم شب گذشته گفت که خیلی‌ها نقشه کشیده بودند که تیم ببازد و متاسفانه این افراد به هدفشان هم نرسیدند. اگر از اول با آن‌ها برخورد می‌شد این چنین میدان پیدا نمی‌کردند تا تیمی که هوادارانش می‌گویند حالا حالا قهرمانیم امروز یازدهم شود. متاسفانه این اتفاقات افتاده و باید یک جوری شرایط را جمع کرد. معتقدم که باید مربی حرف اول و آخر را در تیم بزند و حتی کادر مدیریت و هیچ بازیکنی حق دخالت در کار او را ندارد.

کفعمی افزود: باید هرچه که سرمربی می گوید انجام شود و بازیکن در حدی نیست که در کار کادر فنی دخالت کند حتی اگر سرمربی بخواهد که او روی نیمکت برود باید این اتفاق بیفتد. وقتی بازیکن تحت قرارداد است باید به تعهدات خود عمل کند اما از سوی دیگر مسئولیت برد و باخت با سرمربی است.

وی در پایان گفت: پیش بینی این اتفاقات را می‌کردم و به همین دلیل هم خودم را کنار کشیدم تا تصمیمات بهتری گرفته شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.