روزنامه آمریکایی در گزارشی به نقل از مقامات این کشور درباره «طرح جایگزین» واشنگتن برای سوریه نوشته که در صورت شکست مذاکرات و آتش‌بس، احتمال ارسال تسلیحات ضد هوایی به مخالفان سوری وجود دارد.

در صورت شکست مذاکرات، آمریکا به شورشیان سوری تسلیحات ضدهوایی می‌دهد/ سیا از ۲۰۱۳ در حال تجهیز تسلیحاتی شورشیان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس،کمک‌های آمریکا به مخالفان دولت سوریه طی چند سال گذشته، حالا خبرها حاکی است که واشنگتن درصدد ارسال تسلیحات ضدهوایی به معارضان است.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در مطلبی نوشته است که «آمریکا برای تجهیز تسلیحاتی شورشیان سوریه می‌شود و مقامات آمریکایی می‌گویند در صورت فروپاشی آتش‌بس، گروه‌های میانه‌رو احتمالا به تسلیحات ضد هوایی دست پیدا می‌کنند».

این روزنامه آمریکایی گزارش داد: «به گفته مقامات آمریکایی و دیگر مقام‌ها، در صورت فروپاشی شش هفته‌ای کنونی در سوریه، سیا و شرکای منطقه‌ای آن برای تجهیز و دادن تسلیحات قوی‌تر به شورشیان میانه‌رو سوریه که در حال جنگ با رژیم مورد حمایت روسیه هستند، طرح‌هایی ترسیم کرده‌اند».

وال استریت ژورنال خبر داده که طرح‌ها برای ارائه «تسلیحات قوی‌تر به شورشیان» در یک نشست محرمانه روسای سازمان‌های جاسوسی امیکا و شرکای منطقه‌ای آن در خاورمیانه در تاریخ ۲۷ فوریه و پیش از آتش‌بس مورد گفتگو قرار گرفت.

به گفته این مقامات که البته نامی از آنها برده نشده، در صورت فروپاشی آتش‌بس و مذاکرات سوریه، قرار است در صورت موافقت کاخ سفید، سلاح‌های مورد نظر سیا به معارضان سوری اعطا می‌شود.

از سوی دیگر این روزنامه به برنامه محرمانه و مخفیانه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای ارسال سلاح و تجهیز تسلیحاتی معارضان سوری از سال ۲۰۱۳ اذعان کرده و نوشته که در سال ۲۰۱۴ هم سیا موشکهای پیشرفته ضد تانک تاو به مخالفان داده و اخیرا نیز سیستمهای راکت انداز چند منظوره «گراد» به آنها داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.