قدس آنلاین: به دنبال بروز موج جدید بیماری تب برفکی کمیته اضطراری مقابله با این بیماری در فرمانداری برخوار تشکیل شد.

کمیته اضطراری مقابله با بیماری تب برفکی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، کمیته اضطراری مقابله با بیماری تب برفکی با حضور فرماندار، معاونین، بخشدار منطقه حبیب آباد، رییس شبکه دامپزشکی، مدیرجهاد کشاورزی ، مدیر عامل اتحادیه دامداران ، رییس شبکه بهداشت و درمان،رییس محیط زیست و تعدادی از مسئولین و مدیران صنعت دام شهرستان در فرمانداری تشکیل شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان برخوار در این نشست گفت: صیانت از سرمایه دامی و پیشگیری از بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک از جمله اقدامات موثر در حوزه جهاد اقتصادی است.

دکتر محمد حق شناس افزود: دامپزشکی شهرستان در این راستا از اقدامات مایه کوبی ، ترویجی –آموزشی، تشخیصی و آزمایشگاهی استفاده کرده تا خسارات ناشی از این بیماری‌ها در شهرستان به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به خسارات اقتصادی، سویه‌های مختلف بیماری، امکان جهش در تحت تیپ‌های ویروس بیماری تب برفکی، راه‌های پیشگیری از این بیماری را عدم خرید و فروش دام‌های بدون هویت بهداشتی، جلوگیری از ورود افراد متفرقه به خصوص دلال‌ها به محوطه دامداری‌ها، فعال کردن حوضچه‌های ضد عفونی ورودی، ضد عفونی خودروهای حمل شیر و خوراک دام و واکسیناسیون و جلوگیری از تردد غیر مجاز دام بیان کرد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان از دامداران خواست به منظور کنترل موج جدید بروز بیماری تب برفکی، ضمن رعایت شرایط بهداشتی از رفت و آمد‌های اضافی به واحد دامداری خود جلوگیری و حتی‌الامکان از خرید و فروش دام خودداری کنند.

حق شناس در ادامه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته همچون اجرای سیستم مراقبت و کنترل کانون‌های محدود بیماری، بر آموزش دامداران  و بیمه نمودن دامها تاکید نمودند

در این جلسه دامداران، اتحادیه و تشکل‌های دامداری شهرستان آمادگی خود را برای اجرای برنامه‌های بهداشتی دامپزشکی و همچنین آموزش و اطلاع رسانی در راستای پیشگیری از این بیماری اعلام کردند.

در این نشست آخرین وضعیت بیماری تب برفکی درشهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.