مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: ترویج آموزه های رضوی از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امام رضا(علیه السلام) در سراسر کشور است.

ترویج آموزه های رضوی از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امام رضا(ع) است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از قم، سید جواد جعفری مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(علیه السلام) گفت: با توجه به آسیب شناسی که از دوره های قبلی جشنواره داشتیم دوره چهاردهم این جشنواره را با سی و هشت درصد تغییرات برگزار خواهیم کرد.
وی ادامه داد: جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) در 184 موضوع مختلف و در 31 استان کشور بطور همزمان در ایام جشن های دهه کرامت برگزار می شود.
جعفری افزود: در بخش های مردمی نیز 17 کارگروه در شورای هماهنگی دهه کرامت شکل گرفته که متناسب با موضوعات مختلف اقدامات لازم را برنامه ریزی و تصمیم گیری می کنند.
وی برگزاری جشنواره امام رضا(علیه السلام) بصورت بین المللی را حائز اهمیت دانست و افزود: سال 2017 مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده و این اتفاق زمینه گسترش هر چه بهتر معارف غنی رضوی در کشورهای مختلف را فراهم می آورد که در همین راستا طی سال جاری مهمانانی از مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از دو قاره اروپا و آفریقا به مشهد خواهند آمد.
جعفری ادامه داد: در همین زمینه با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی و مجمع جهانی اهلبیت(علیهم السلام) ارتباط و همکاری خوبی را آغاز کرده ایم تا بتوانیم در حدود 2000 نقطه از جهان زمینه فعالیت برای دوستداران و علاقه مندان به امام رضا(علیه السلام) و فرهنگ رضوی فراهم آوریم.
وی تاکید کرد: قرار است آثار تولیدی در زمینه های فیلم، نمایش، هنرهای تجسمی، میراث فرهنگ، آثار منتشر شده ، عکس و ... با موضوع فرهنگ و معارف رضوی در این نقاط از جهان به نمایش گذاشته شود.
جعفری ترویج معارف رضوی را از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره امام رضا(علیه السلام) در سراسر کشور دانست و افزود: شهر قم به دلیل بهره مندی از بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)، همچنین مجاورت با حوزه های عظیم علمیه و همچنین میزبانی آئین افتتاحیه جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) در گسترش و ترویج فرهنگ و معارف رضوی جایگاه ویژه و ممتازی را دارد و امیدواریم آموزه های رضوی هر چه بیشتر و بهتر در جامعه نهادینه شده و با جریان سازی مطلوب زمینه های رشد معنوی کشور فراهم آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.