این روزها نجف، کربلا و کاظمین شاهد حضور زوج‌های جوانی است که با هم نیت کردند تا زندگی مشترک خود را با سفر عتبات آغاز کنند و یا اولین سفر مشترک بعد از ازدواج خود را زیارت معصومین در کشور عراق قرار دهند.

 آغاز زندگی مشترک زوج های دانشجو با زیارت عتبات + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، زوج‌هایی که قرار ازدواجشان زیارت کربلا و نجف بودتا زندگی مشترک خود را با عشق و عهد و پیمان با خدا و اهل بیت (ع) آغاز کنند، برای رفتن به چنین سفری لحظه شماری می‌کردند، ولی مانند بسیاری از زوج‌های جوان دیگر مشکلات مالی گریبانگیر آنها شده بود، ولی قصد سفر کرده بودند، تاب و قرار نداشتند.
از لحظه‌ای که نیت جدی برای رهسپاری به این سفر کرده بودند، به طور ناخودآگاه هزینه‌های سفرشان فراهم می‌شد، گویی از مدت‌ها قبل دعوت شده بودند و کسی آنها را به وعده‌گاه عشق فرامی‌خواند.

هرگز تصور نمی‌کردند نخستین روزهای زندگی مشترک را در عتبات عالیات تجربه کنند. با چشمانی که بر ضریح منور علوی خیره شده بود و نمی‌توانستند لحظه‌ای چشم از آن بردارند، با امیرالمؤمنین علی (ع) عهد بستند که همسرداری را از حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) بیاموزند. وداع از نجف بسیار سخت است، گویی پاها دوست ندارند این مکان مقدس را ترک کنند، ولی زمان رفتن است و باید این سرزمین را به سوی کربلا ترک کرد.

زوج‌های دانشجو آمده‌اند تا عطر بهشت را در حرم حسینی و عباسی استشمام کنند وعشق را از سید جوانان بهشت امام حسین (ع) و حضرت رباب (س) بیاموزند که بعد از عاشورا همیشه زیر آفتاب بود و می‌گفت بدن اربابم سه روز زیر آفتاب ماند.

مسرور و شاد هستند که زندگی مشترک خود را با چنین سفر با برکتی، مملو از عشق آغاز کرده‌اند، سفری که عهد و پیمان زندگی مشترکشان را محکم‌تر کرد تا در ادامه راه، خدا و اهل بیت (ع) را در لحظات زندگی خود بیشتر در نظر بگیرند.

تصاویر زیر را ببینید:

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.