پس از اعلام آغاز فصل جنگی موسوم به حملات بهاری «عمری» توسط طالبان افغان، شهرستان «دندغوری» ولایت بغلان به دست این گروه سقوط کرد.

«دندغوری» ولایت بغلان؛ اولین شهرستان سقوط کرده در فصل جدید جنگی در افغانستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، از «سلام وطندار»، به گفتۀ مقام‌های محلی، بیشتر بخش‌های منطقۀ دندغوری بغلان شب گذشته (چهارشنبه) به تصرف گروه طالبان درآمد.

«بسم‌الله عطاش» عضو شورای ولایتی بغلان با اشاره به سقوط دندغوری، ضمن متهم کردن مسئولان محلی این ولایت به بی‌‌توجهی، گفت: این منطقه حدود یک‌ ماه قبل توسط نیروهای امنیتی پاکسازی شد.

وی افزود: در حالی که عملیات پاکسازی نیروهای افغان در این شهرستان، بهای مالی و جانی زیادی در بر داشت، مقامات محلی دندغوری پس از پاکسازی منطقه از وجود طالبان، هیچ‌گونه توجهی به تحکیم ثبات امنیتی در این شهرستان نکردند و منطقه به حال خود رها شد.

عطاش هشدار داد: اگر نیروهای امنیتی افغانستان برای سرکوب طالبان افغان در منطقه دندغوری و دندشهاب‌الدین عملیات گسترده نظامی هوایی و زمینی راه‌اندازی نکنند، در آینده نزدیک شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان نیز به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

مقامات محلی ولایت بغلان تاکنون در خصوص سقوط شهرستان دندغوری اظهارنظری نکرده‌اند اما طالبان افغان با ارسال پیامی به رسانه اعلام کرد که در این درگیری، 7 سرباز پلیس محلی کشته شده و یک تانک نیروهای دولتی نیز منهدم شده است.

شهرستان دندغوری بغلان در حالی به دست طالبان سقوط کرده که چند روز قبل، «دند شهاب‌الدین» شهر پلخمری نیز پس از یک درگیری مسلحانه به تصرف این گروه درآمد.

طالبان افغان چند روز قبل از آغاز فصل جنگی جدید خود با نام حملات بهاری «عمری» خبر داد و برخی کارشناسان سال جاری را سال سختی برای افغانستان توصیف کردند.

سفارت آمریکا در کابل نیز به شهروندان این کشور در کابل در مورد احتمال حمله به هتل‌های این شهر هشدار داده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.