شهردار مشهد گفت: مادران با قصه های زیبای خود سبک زندگی را به فرزندان بیاموزند تا شکیبایی فرزندان افزایش یافته تا با کوچکترین نا ملایمات زندگی اشان رو به تباهی نگذارد.

مادران با قصه های زیبای خود سبک زندگی را به فرزندان بیاموزند

به گزارش قدس آنلاین، نخستین جشنواره مادران قصه گو عصر پنج شنبه در محل سالن صدا و سیما با حضور مدیران و مسوولان استان و اساتید برجسته قصه گویی و نویسنده برجسته کشور ، محمدرضا سرشار پایان یافت.
شهردار مشهد در این جشنواره با بیان اینکه امسال مزین به نام پر برکت حضرت فاطمه(س) است؛ اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) همانی بود که قصه هایش انسان ساز و غصه هایش طاقت فرسا بود.
سیدصولت مرتضوی گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی کاری زیبا و اثرگذار است که بدون شک برگ تازه‌ای در تاریخ خدمات فرهنگی شهرداری مشهد محسوب می‌شود.
وی با اشاره به نقش مادران در تربیت فرزندان افزود: این تربیت اگر با قصه های زیبا همراه باشد در تربیت نونهالان بسیار اثرگذار خواهد بود.
شهردار مشهد ادامه داد: اگر اهل قلم بتوانند قصه‌های نو و مطلوبی را به رشته تحریر درآورند و مادران جامعه بتوانند قصه گو باشند تربیت مطلوبی خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه قصه‌ی گذشت و ایثار مردان ایران زمین بایستی روایت شود؛ گفت: مادران شایسته این مرز و بوم فرزندان خود را راهی جبهه کردند و با قصه لالایی به خاک سپردند.
شهردار مشهد گفت: مادران با قصه های زیبای خود سبک زندگی را به فرزندان بیاموزند تا شکیبایی فرزندان افزایش یافته تا با کوچکترین نا ملایمات زندگی اشان رو به تباهی نگذارد.
وی با تشکر از معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: امید است این امر توسعه یابد. در این مراسم از تمبر جشنواره مادران قصه گو با حصور مدیر کل اجتماعی استانداری خراسان رضوی و دیگر مسوولان استان رونمایی شد.
همچنین در این مراسم از نویسندگان و قصه گویان برجسته کشور از جمله محمدرضا سرشار، عذرا وکیلی، زهرا مهاجری و محمد میرکیانی قدردانی و تجلیل شد.
گفتنی است؛ بیش از 200مربی در دوره های تربیت مربی از 12 منطقه شهری مشهد در این جشنواره آموزش قصه گویی دیدند. این جشنواره به همت معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و همکاری فرهنگسرای کودک وآینده در مشهد برگزار شد.
نخستین جشنواره مادران قصه گو با حضور مدیران و مسوولان استان و اساتید برجسته قصه گویی در مشهد پایان یافت و در انتهای این مراسم از برترین‌ها تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.