به گزارش قدس آنلاین از نهاوند ؛ حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا، امام جمعه نهاوند در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهر گفت: رمز استواری و تداوم انقلاب بر وحدت و پيوند مردم بوده و امروز دشمن به دنبال آن است تا با از بين بردن اين وحدت تفرقه و جدایی را بين آنان بوجود آورده و انقلاب را آسيب پذير کند.

دشمن به دنبال ايجاد تفرقه و جدایی بين مسلمانان است

وی افزود: دشمن بخوبی مي داند كه اگر گسست بين مسلمانان بوجود آيد آنها خواهند توانست به اهداف خود برسند لذا با ايجاد تفرقه بدنبال اين هستند كه بين آنان دشمنی بوجود آورند.
مغیثی، با اشاره به اهميت مساله ولايت در جامعه اسلامی گفت: ولايت با توجه جايگاه خاصی كه دارد همواره محور وحدت جامعه اسلامي است و همه مردم مي بايست از ولايت اطاعت داشته باشند.
وی امنيت بالاي ايران را نتيجه اطاعت از رهبری عنوان كرد و گفت: ملت بايد بدانند كه اگر ما دچار اختلاف شويم امنيت مان به خطر می افتد لذا نبايد از يكديگر جدا شد چرا كه دشمنان به دنبال از بين بردن وحدت بين ملت ايران هستند.
امام جمعه نهاوند، ريشه انحراف در ولايت را مربوط به پس از رحلت پيامبر گرامی اسلام اعلام کرد و افزود: بدترين حادثه در تاريخ اسلام مسئله انحراف از امامت و ولايت بود كه پس از رحلت پيامبر(ص) به وقوع پيوست و بر اساس آن تا ده‌ها سال اجازه نقل حديث از پيامبر داده نمی‌شد و اختلافاتی كه امروز بين مسلمانان وجود دارد همگی از اين واقع نشات گرفته است .
وی در ادامه با اشاره به فرا رسيدن ماه رجب گفت: ماه رجب بهترين فرصت براي بازسازي معنوي انسان است كه لازم است قدر آنرا دانسته و از آن بهره گيري نمائيم .
حجت الاسلام و المسلمين مغيثی نيا با بيان اينكه پيامبر اسلام(ص) ماه رجب را ماه استغفار از كناه دانسته اند، افزود: ملت ايران در اين ماه همچون ماه هاي شعبان و رمضان با تهذيب نفس و آمادگي روحي خود را براي مقابله با دشمن درون و برون آماده مي كنند.
وی گفت: در دوره تهاجم فكري و فرهنگي، دشمن سعي دارد فرهنگ فاسد غربي را جايگزين فرهنگ ناب اسلامي كند لذا اعتكاف بهترين فرصت براي هدايت جوانان و نوجوانان در مسير درست است.
مغیثی افزود: انسان بدليل مشغله هاي فراوان گاه از خداوند متعال غافل مي شود و نياز است خود را چند شبي از اين مشغله ها دور و به خداوند نزديك كند كه اين مهم در ايام اعتكاف تحقق مي يابد .
وي همچنين با اشاره به نامگذاری سال با عنوان اقتصاد مقاومتی از همه مردم خواست تا با صرفه جویی و استفاده بهينه از منابع ملی دولت را برای رسيدن به اقتصاد مقاومتی ياری سازند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.