عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران موضع قاطع در برابر اقدامات ضدایرانی عربستان اتخاذ کند.

روحانی به درستی نشست ترکیه را ترک کرد/ رئیس‌جمهور موضع قاطعی در برابر اقدامات ضدایرانی عربستان اتخاذ کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی  خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بیانیه ضدایرانی سازمان همکاری اسلامی، گفت: بزرگ‌ترین چالش این روزهای سازمان همکاری اسلامی حضور عربستان با سیاست‌های متعارض با اندیشه‌ها و آموزه‌های اسلامی است.

وی با بیان اینکه عربستان به مرکز تکفیر، نشر اندیشه‌های تروریستی و رژیمی در خدمت غرب و رژیم‌صهیونیستی تبدیل شده است، تصریح کرد: طبیعتا با چنین تفکراتی خاندان آل‌سعود با هرگونه فعالیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تعارض خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیتی که در منطقه و جهان دارد خواستار اصلاحات و ایجاد وحدت در میان امت اسلامی است که با سیاست‌های عربستان همخوانی ندارد.

آیت‌الله حیدری با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، عربستان سعودی تعارضی آشکار با جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده، افزود: خاندان آل‌سعود امروز به صورت آشکارا از تروریست‌ها در سوریه، عراق و...  حمایت می‌کند و مسئول کشتار مردم بی‌دفاع یمن و بحرین است که این رویکردها هر روز تعارض را میان تهران و ریاض افزایش می‌دهد.

وی با اشاره با عدم شرکت رئیس‌جمهور در نشست پایانی سازمان همکاری اسلامی به نشانه اعتراض، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در عین اینکه اقدام مناسبی انجام داد باید موضع قاطع‌تری نسبت به این اقدام آل‌سعود نشان دهد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به نقش ترکیه در برگزاری نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی، گفت: اگر آنکارا ریگی به کفش نداشت نمی‌گذاشت بندهای ضدایرانی در بیانیه پایانی گنجانده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به گنجانده شدن بندی در بیانیه پایانی نشست اخیر سازمان همکاری اسلامی ضد حزب‌الله لبنان، ادامه داد: با توجه به اندیشه‌های خاندان آل‌سعود در حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌ها، موضع گرفتن در برابر گروهی که تمام عمر خود را صرف مبارزه با رژیم‌صهیونیستی و تروریست‌ها کرده، دور از ذهن نبود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.