۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 369087

قدس آنلاین: ما باید با احداث مساجد مردم را سمت این اماکن مقدس سوق دهیم و کارکردهای آن را احیا کنیم، لذا تلاش می‌کنیم نقش مساجد را در جامعه پررنگ کنیم.

رکوردزنی خراسان رضوی در تعداد مساجد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی حاتمی، معاون اوقافی‌، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ هزار مسجد در کل کشور دایر است که اوقاف متولی اداره آنهاست، اظهار کرد: ما موظفیم با احداث مساجد مردم را سمت این اماکن مقدس سوق دهیم و کارکردهای آن را احیا کنیم، لذا تلاش می‌کنیم نقش مساجد را در جامعه پررنگ کنیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که، کدام استانها بیشترین و کمترین مساجد را در کشور دارند، گفت: خراسان رضوی با ۵ هزار و ۳۴۶ مسجد دارای بیشترین مسجد و البرز با ۳۷۶ مسجد دارای کمترین تعداد مساجد در کشور است. از جنبه توزیع جمعیتی و در بدترین وضعیت در البرز به ازای هر ۶۴۰۰ نفر یک مسجد داریم و در بهترین وضعیت در خراسان جنوبی به ازای هر ۳۷۵ نفر یک مسجد موجود است.

 

وی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته برای مساجد کشور اظهار کرد: از سال ۹۰ تا ۹۴ در مجموع ۳۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای مساجد کشور در قانون بودجه به تصویب رسید که از این میزان، تنها ۴۷ میلیارد تومان معادل ۱۲ درصد محقق شد. با پایان سال ۹۴ نیز از میزان ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای مساجد مبلغی پرداخت نشد.

 

معاون اوقافی، حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با بیان اینکه سازمان اوقاف خدمترسانی به مساجد و احیای موقوفات را جز برنامههای خود دارد، گفت: صیانت از وقف و حقوق موقوفات و استیفای آن وظیفه اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.

 

حاتمی با اشاره به اقدامات سازمان اوقاف برای صیانت از موقوفات، گفت: ما با دو نگاه جامع از موقوفات حفاظت می‌‏کنیم. اولین نگاه آسیب‌شناسی ۵ سال گذشته و دومین نگاه برنامهریزی برای ۵ سال آینده است.

 

وی با بیان اینکه آسیبشناسی از بهترین راهکارهای صیانت موقوفات کشور است، افزود: برنامهریزی دقیق و منسجم باعث میشود که زودتر به اهداف خود دست پیدا کنیم، لذا احیای موقوفات و حقوق آنها تنها با برنامهریزی و همت بلند تحقق پیدا می‌کند.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.