معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۵ به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ورود پیدا می‌کنیم که در آنجا وظیفه سنگینی برعهده استانداران، فرمانداران و بخشداران خواهد بود.

کلیدزدن انتخابات از نیمه دوم امسال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسین مقیمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در مورد کاندیدای رد صلاحیت شده از حوزه انتخابیه اصفهان اظهار داشت: ما مجری برگزاری انتخابات هستیم و بر‌اساس قانون انتخابات، صلاحیت ثبت‌نام‌کنندگان در هیئت‌های اجرایی که متشکل از فرماندار، رئیس ثبت‌احوال شهرستان و عضو شورای اسلامی شهرستان است، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی بابیان اینکه هشت نفر نیز به‌ عنوان معتمدان هیئت‌های اجرایی انتخاب می‌شوند، افزود: این 11 نفر در مرحله نخست تائید صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند که در مورد «مینو خالقی» هیچ موردی خاصی از طریق مراجع چهارگانه و از فعالیت و بررسی‌های محلی انجام‌شده مشاهده نشده و تائید صلاحیت شد.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: صلاحیت این کاندیدای حوزه انتخابیه اصفهان در مرحله اول ‌توسط هیئت نظارت به دلایلی رد شد و با شکایت وی در نهایت شورای نگهبان صلاحیت وی را تائید کرد و به وزارت کشور اعلام شد و پس از برگزاری انتخابات نفر سوم شد که در بررسی انتخابات حوزه اصفهان به ما اعلام کردند که انتخابات برای نفر سوم باطل و بقیه موارد تایید می‌شود.

وی با اشاره به عملکرد مثبت هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات دور نخست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کشور عنوان کرد: در این مرحله از انتخابات استانداران و فرمانداران عملکرد مطلوبی داشتند و این دوره از انتخابات به‌ خوبی در هفتم اسفند ماه برگزار شد.

مقیمی بحث اقتصاد مقاومتی، توجه به مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را از جمله موارد ارزشیابی استانداران و فرمانداران دانست و تصریح کرد: در 6 ماهه دوم سال 95 به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا ورود پیدا می‌کنیم که در آنجا وظیفه سنگینی برعهده استانداران، فرمانداران و بخشداران خواهد بود که اگر استاندار، فرماندار و یا بخشداری نتواند در این راه درست حرکت کند طبیعی است که جابه‌جا می‌شود و میدان به افراد دیگری واگذار می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به فعالیت بیش از 250 حزب و گروه سیاسی در کشور اظهار داشت: بیشتر این احزاب در بسیاری از استان‌های کشور شعبه دارند و در انتخابات امسال نیز فعالیت داشتند.

وی افزود: در دنیا تعداد احزاب محدود است ولی احزاب قوی‌تری شکل‌گرفته اما در کشور ایران تعداد بالاست ولی احزاب خیلی گسترده و قوی نیستند.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ سؤالی مبنی بر زمان‌بر بودن تأیید صلاحیت‌های افرادی که قرار است حزب تشکیل دهند عنوان کرد: بر‌اساس قانون کسانی که می‌خواهند حزب تشکیل دهند باید صلاحیتشان توسط دستگاه‌های امنیتی تأیید شود بنابراین کسی نباید انتظار داشته باشد بدون تأییدیه مجوز صادر شود.

وی بیان کرد: حزبی که مجوز می‌گیرد در تمام‌ روزهای سال می‌تواند فعال باشد، عضوگیری کند و یا تشکیل جلسه دهد و درصورتی‌که بر اساس ضوابط و مقررات اساس‌نامه احزاب عمل کند هیچ دستگاهی نباید برای آن‌ها محدودیت ایجاد کند.

مقیمی تصریح کرد: برخلاف تبلیغات انتخاباتی که در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود، فعالیت احزاب محدود به زمان خاصی از سال نیست و نباید فعالیت‌های انتخاباتی را با فعالیت‌های احزاب اشتباه گرفت.

وی در ‌ارتباط‌ با سلامت انتخابات 94 بیان کرد: شورای نگهبان که مسئول نظارت بر امر انتخابات است اعلام کرده که انتخابات در 207 حوزه انتخابات شورای اسلامی و 31 حوزه انتخابات خبرگان به‌درستی برگزار شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب برگزاری خوب انتخابات 94 شد، شناسایی نقاط ضعف و ریشه‌های چالش‌های انتخابات دوره‌های قبل و البته یاری جستن از تمام اقشار مردم بود.

وی گفت: ما از تمام افراد صاحب نفوذ اعم از روحانیون، روسای دانشگاه‌ها، معاونان و همه‌کسانی که با مردم در ارتباط بوده و به‌عنوان مرجع در جامعه مطرح بودند کمک گرفتیم و از نظرات آن‌ها برای برگزاری هر چه‌بهتر انتخابات استفاده کردیم.

مقیمی اظهار داشت: هیچ داوطلبی نمی‌تواند ادعا کند که در امر تبلیغات انتخاباتی برایش محدودیت ایجادشده چون به همه آن‌ها چه موافق دولت و چه منتقد دولت فرصت صحبت کردن داده شد، حتی خیلی از کاندیداها حرف‌های بسیار تندی هم علیه دولت زدند اما مانع تبلیغات آن‌ها نشدیم و این افتخار دولت است که به مخالفان خود میدان داد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌هایی که وزارت کشور در سال 95 برای استانداران در نظر گرفته توجه به مسائل اجتماعی اعم از مواد مخدر، ازدواج، طلاق، حاشیه‌نشینی و مواردی از این قبیل است که باید مسئولان استان بیشتر روی آن‌وقت بگذارند.

معاون سیاسی وزیر کشور  عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان را تقویت کنید و این شورا در بحث ازدواج جوانان ورود پیدا کند زیرا زمانی می‌توان نشاط سیاسی را در جامعه نظاره‌گر بود که مباحث اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم موردتوجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس و دولت در رابطه با برنامه‌های جوانان تلاش کنند و بیش از این به مسائل جوانان پرداخته شود.

مقیمی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج خاطرنشان کرد: اگر این روند افزایش نرخ وام ازدواج اتفاق بیفتد گشایش قابل‌توجهی در این زمینه رخ می‌دهد.

وی گفت: مسائل جوانان فقط محدود به ازدواج نیست که با آسان‌گیری در این ارتباط و اعطای وام ازدواج تمام دغدغه آن‌ها برطرف شود بلکه جوانان نیاز به توجه و رسیدگی بیشتری دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور بابیان اینکه به‌ عنوان دولت موظف هستیم زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم کنیم، تصریح کرد: باید حرف‌های جوانان شنیده شود و بیش‌ازپیش مورد رسیدگی قرار بگیرند و تلاش کنیم به مسئله بالا رفتن طلاق در جامعه رسیدگی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.