قدس آنلاین: رحیم قربانی با اشاره به صدمات بزرگی که جامعه قرآنی در فاجعه منا با از دست دادن نخبگان خود دیده است، گفت: در سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران برنامه ویژه ای برای شهدای منا ترتیب داده می شود.

برنامه ویژه مسابقات بین المللی قرآن برای شهدای منا

به گزارش قدس آنلاین، رحیم قربانی، مسئول کمیته مدعوین سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه بسیج مستضعفین، مسئول بسیج عمومی این مسابقات است، گفت: همچنین کمیته مدعوین این دوره از مسابقات نیز به بسیج سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ واگذار شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پس از فاجعه منا در مورد تلاش برای فراموش نشدن این فاجعه، تأکید کرد: در همین زمینه عربستان باید پاسخگو باشد، البته مواردی بود که انتظار می‌‌رفت مسئولان دولتی و همچنین سازمان حج و زیارت و بعثه پیگیر جدی این قضیه باشند؛ چرا که حادثه کمی نبود.

 

رئیس سازمان قرآن و عترت (ع) بسیج سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ تصریح کرد: با این وجود حس می‌شود که این فاجعه به عنوان یک فاجعه عادی تلقی می‌شود و پیگیری در این زمینه صورت نمی‌گیرد. مخصوصا اینکه جامعه قرآنی در این فاجعه، بیشترین زیان را دیده و نخبگان خود را از دست داده است، بر همین اساس مد نظر بوده که حداقل در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن که در واقع یک مجمع عمومی قاریان کشورهای اسلامی است، جامعه قرآنی بین‌الملل به وظیفه خود عمل کند و خواستار پیگیری پرونده فاجعه منا و رسیدگی به آن و انجام اقدامات در این خصوص باشد.

 

مسئول کمیته مدعوین سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران همچنین با تأکید بر اینکه این فاجعه تنها محدود به ایران نبوده و کشورهای دیگری نیز هم‌وطنان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: بر همین اساس تلاش خواهد شد تا حق و حقوق از دست‌رفتگان این فاجعه و خصوصاً شهدای قرآنی این فاجعه احصاء شود.

 

رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بر همین اساس پیشنهاد شد تا یکی از روزهای برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با نام «یک امت یک فاجعه» نامگذاری شود. ستاد مسابقات پش‌بینی کرده است تا در این زمینه فعالیت‌های مختلفی را از قبیل تجلیل از خانواده‌ها، ساخت نماهنگ، تهیه و توزیع بروشور، برپایی نمایشگاه و موارد دیگر را انجام دهد.

 

قربانی با تأکید بر اینکه این اقدامات صورت می‌گیرد تا از طریق آن جریان‌سازی صورت بگیرد، اذعان کرد: این جریان‌سازی صورت خواهد گرفت تا مسئولان کشور و هم جهان اسلام را نسبت به این قضیه بیشتر حساس کنیم تا پیگیر شوند و ابعاد آن به این زودی فراموش نشود.

 

رئیس دارالقرآن بسیج کشور بیان کرد: ستاد مسابقات بین‌المللی قرآن کمیته‌های مختلفی دارد که در آنها بر روی این موضوع کار می‌شود و ما هم در کمیته مدعوین این مسابقات پیگیر این قضیه هستیم، علاوه بر اینکه روز خاصی در ایام برگزاری مسابقات به این عنوان نامگذاری شده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه در شورای مشورتی سیاستگذاری مسابقات بین‌المللی قرآن نظرات مختلف بر این بود تا از ظرفیت‌های ویژه نظام و توانمندی‌های نهادها و سازمان‌های قرآنی و انقلابی در این زمینه استفاده شود، گفت: بر همین اساس پیشنهاد شد تا بسیج سپاه محمدرسول‌الله(ص) پای کار بیاید و در این زمینه فعالیت داشته باشد تا بتوان یک فضای عمومی قرآنی در زمان برگزاری مسابقات و حتی بعد از آن در تهران و کشور ایجاد کرد.

 

همچنین یادآور می‌شود در جلسه‌اي كه روز گذشته در مورد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزار شد مقرر شده است تا در هر روز برگزاري مسابقات از پنج خانواده شهداي قرآني در برنامه اصلي سالن برگزاري تجليل و تكريم به عمل آيد.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.