قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران ازوجود ۳۰۰ واحد راکد و نیمه‎ راکد در استان که نیازمند ۹۰ میلیارد ریال اعتبار می باشند، خبر داد.

وجود ۳۰۰ واحد راکد و نیمه ‎راکد کشاورزی در مازندران

دلاور حیدرپور در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران، افزود: در صورت اختصاص منابع مالی، ظرفیت‌های خوبی را در سالجاری متصور هستیم که به بخش تولید کمک میکنند.

وی اضافه نمود: تعهد ایجاد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی در سال گذشته، 4500 شغل بوده که بر اساس آخرین آمار، تاکنون به 4445 نفر رسیده است.

حیدرپور با بیان اینکه در مجموع 3200 میلیارد ریال منابع در سال گذشته در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته است، یادآور شد: این منابع به صورت 100 درصدی جذب شده و نسبت به سال 93 حدود 80 درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه احداث باغ به تنهایی برای بخش کشاورزی بسیار حائز اهمیت است، گفت: از محل منابع سال گذشته، یکهزار هکتار باغ احداث شده و 400 هکتار دیگر نیز در حال احداث است که به طور میانگین در هر هکتار 2/1 شغل ایجاد میشود.

حیدرپور ادامه داد: در سال‌جاری در نظر داریم که 3 هزار هکتار باغ و 500 هکتار گلخانه ایجاد شود که در بخش گلخانه به ازای هر هکتار، 12 شغل پیشبینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای سالجاری 5500 شغل را پیشبینی کردیم که در بخشهای مختلف کشاورزی است و به طور نمونه 1660 شغل در بخش گیاهی و 680 شغل در بخش صنایع مرتبط با کشاورزی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.