وزیر امورخارجه با ابراز امیدواری نسبت به انجام سفر خود در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین گفت:بزودی با همتای ونزوئلایی در زمینه ظرفیت های جدید مناسبات دوکشور رایزنی خواهم کرد.

سفر ظریف به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین در آینده نزدیک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا و هئیت عالیرتبه اقتصادی همراه، در خصوص راههای گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد اهتمام طرفین، گفتگو و تبادل نظر شد.

ظریف در این دیدار با ارزیابی وضعیت روابط دو کشور گفت: ما در شرایط سخت با ونزوئلا روابط خوب و حسنه ای داشته ایم و آمادگی داریم در آینده مناسبات دو جانبه را بیش از پیش در چهارچوب منافع مشترک گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به شرایط دوران تحریم اظهار داشت: ما در دوره تحریم ها، با مشکلات زیادی در زمینه نفت، مواجه بوده ایم و در شرایط فعلی در صدد اعاده ظرفیت عادی گذشته مان هستیم.

ظریف با ابراز امیدواری نسبت به انجام سفر خود در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین گفت بزودی با همتای ونزوئلایی در زمینه ظرفیت های جدید مناسبات دو کشور رایزنی بیشتری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه با اشاره به همکاری های مشترک تهران و کاراکاس در مجامع بین المللی خاطر نشان ساخت باید همکاریهای نزدیک و سازنده دو کشور در مجامع بین المللی، از جمله با هدف فعال سازی هرچه بیشتر جنبش عدم تعهد فزونی یابد.

وزیر امور خارجه با تشریح زمینه های مختلف همکاریهای دو جانبه در حوزه های دارویی و اجرای پروژه های مورد علاقه و همکاریهای بانکی، رایزنی هرچه بیشتر شرکتها و موسسات دولتی و خصوصی را گشایشگر فرصت های جدید فیمابین ارزیابی کرد و افزود بر همین اساس هیاتی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی وی را در سفر به ونزوئلا و دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین همراهی خواهد کرد.

خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با دعوت مجدد و ابراز خرسندی از انجام هر چه سریعتر سفر وزیر امورخارجه کشورمان به کاراکاس گفت ما منتظر سفر جنابعالی به ونزوئلا هستیم. وی افزود ما اینک با هیئت اقتصادی همراه شامل وزیر نفت و معاون رئیس جمهور ونزوئلا به تهران آمده ایم و امیدواریم در این سفر بتوانیم راههای گسترش مناسبات دوجانبه را بویژه در عرصه های جدید مورد بررسی قرار دهیم.

 وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص تحولات حوزه نفت اظهار داشت: رایزنی ونزوئلا با اعضای اوپک همواره مبتنی بر این رویکرد بوده که این حق ایران است که سقف تولید خود را بطور طبیعی به سهمیه سابق برساند.

خانم دلسی رودریگرز افزود ما آمادگی داریم همکاریهای دارویی و بانکی،گشایش خطوط اعتباری و همکاری در زمینه معدن را در دوره جدید روابط گسترش داده و در خصوص همکاریهای بین المللی بویژه در جهت فعال سازی جنبش غیر متعهدها رایزنیهای فیمابین را فزونی بخشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.