رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان‌رضوی گفت: انتظار افزایش آب سد دوستی با بارش‌های اخیر وجود دارد.

احتمال افزایش آب سد دوستی‌ وجود دارد/ ادامه بارش‌های پراکنده در خراسان‌رضوی تا روز چهارشنبه

به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی پور امروز در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سامانه بارشی فعال بر روی استان به‌مانند روز گذشته در برخی از نقاط باعث بارندگی می‌شود و با توجه به حجم بارش‌ها احتمال آب‌گرفتگی وجود دارد.
وی افزود: اواخر وقت امروز از حجم بارش‌ها کاسته می‌شود اما انتظار داریم تا پایان وقت روز چهارشنبه شاهد بارندگی در سطح استان باشیم.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان‌رضوی بیان کرد: ضمن اینکه کاهش دما از دیروز با شیب ملایم شروع‌ شده است و انتظار داریم دمای حداکثر روزانه تا چهارشنبه بین پنج‌ تا 6 درجه به‌طور میانگین در سطح استان کاهش داشته باشیم.
وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به حجم وسیع بارش‌ها در چند روز اخیر آیا وضعیت بحرانی را پیش‌بینی کرده‌اید، خاطرنشان کرد: در تاریخ 21 فروردین‌ماه سال جاری اطلاعیه‌ای را با موضوع ورود سامانه بارشی به استان صادر کردیم و همچنین 26 فروردین‌ماه اخطاریه‌ای در خصوص این سیستم بارشی صادر کردیم و در قالب آن تمامی مناطقی که احتمال وقوع سیلاب و روان آب در آن‌ها وجود داشته است را اعلام کرده‌ایم.
وی با اشاره به حجم وسیع بارش‌های چند روز اخیر در مشهد با توصیه به ارگان‌های ذی‌ربط تأکید کرد: به مجموعه مدیریت بحران که مرکزیت استان بر عهده آن است و همچنین صداوسیما این پیش‌بینی‌ها را اطلاع داده‌ایم تا در بخش‌های مختلف خبری گزارش‌هایی به اطلاع مردم برسد.
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان خراسان‌رضوی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید می‌کنیم امروز بیشترین حجم بارش‌ها در نیمه شمالی و نوار شرقی استان به وقوع می‌پیوندد ازاین‌رو انتظار داریم حجم آب سد دوستی با این بارش‌ها افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.