یک تازه مسلمان از کشور تایلند در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: حضور در حرم امام رضا(ع) و شنیدن نجوای عاشقانه و عارفانه زائران که با این امام مهربان به راز و نیاز می پردازند، زیباترین تصویری است که تاکنون دیده ام.

حرم ثامن الحجج(ع) زیباترین تصویری است که تاکنون دیده ام
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، «جولالق» که پس از مسلمان شدن نام «جنت» را برای خود برگزیده همراه گروهی از مسلمانان کشور تایلند به حرم علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شدند و پس از توفیق زیارت، از برنامه های متنوعی که از سوی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برای آنان تدارک دیده شده بود، بهره مند شدند.
وی به انگیزه خود از تشرف به دین اسلام اشاره و عنوان کرد: اعتقاد به یکتاپرستی و توحید در دین مبین اسلام از مهم ترین انگیزه های من در روی آوردن به این دین آسمانی و پذیرش آن بوده است.
این تازه مسلمان بیان کرد: اعتقاد به یکتاپرستی و شناخت خدا دل انسان را آرام می سازد و روح را از پاکی لبریز می‌کند. دین مبین اسلام، به ما می‌آموزد که با هم مهربان باشیم و به هم نوعان خود احسان کنیم.
جنت افزود: برای پذیرش و انتخاب دین اسلام، مشکلات و مسائل زیادی بر سر راهم بود. اما در این دین آسمانی حلاوت و شیرینی‌ وجود دارد که هر کسی طعم آن را بچشد، مشکلات و سختی ها برایش آسان و هموار می‌شود.
وی با بیان اینکه حضور در حرم امام رضا(ع) با شکوه ترین اتفاق و لحظه زندگیم است، خاطر نشان کرد: از لحظه ای که قرار شد به کشور ایران و شهر مشهد سفر کنم سراز پا نمی شناختم و بی تاب دیدار این لحظات بودم.
این زائر تایلندی، با اشاره به اینکه عشق و ارادت به امام رضا(ع) در دل تمام انسان ها جاری است، افزود: خادمان این بارگاه منور هم از الطاف و مهربانی های این امام همام، وام گرفته اند و فضایی را فراهم کرده اند تا زائران با خاطری آسوده و در نهایت آرامش با امام هشتم(ع) به راز و نیاز و عبادت بپردازند.
وی افزود: خادمانی که مسئولیت خدمت رسانی به زائران غیر ایرانی را دارند، وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دهند و با برنامه هایی که برای این گروه از زائران تدارک دیده اند، زیارت و سفری خاطره انگیز را برای ما فراهم می کنند.
یادآور می‌شود: تور حرم‌شناسی، نمایش فیلم به زبان انگلیسی، سلسله جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان و اهدای محصولات فرهنگی و بسته‌های متبرک از جمله برنامه‌ها و خدماتی بود که برای این گروه از زائران ارائه شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.