معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های وفات حضرت زینب کبری(س) در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های وفات حضرت زینب کبری(س) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: ویژه برنامه‌های 15 رجب سالروز وفات جانسوز عقیله بنی‌هاشم، حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت شهدای مدافع حرم در سه نوبت در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: مراسم شب رحلت جانسوز حضرت زینب کبری(س) از ساعت 20 تا 22 روز جمعه سوم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در این برنامه‌ها حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری پیرامون ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی حضرت زینب کبری(س) سخنرانی می‌کند و سپس مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) میثم مطیعی به عزاداری و مرثیه‌سرایی در وصف این بانوی بزگوار می‌پردازد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: ویژه برنامه روز وفات حضرت زینب کبری(س) هم از ساعت 11 تا 13 روز شنبه چهارم اردیبهشت ماه در همین مکان مقدس برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام مرتضی دهشت پیرامون موضوع سبک زندگی حضرت زینب کبری(س) سخرانی می‌کند و در ادامه امیر عارف مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به عزاداری و مرثیه‌سرایی در وصف عقیله بنی‌هاشم می‌پردازد.
حسینی تصریح کرد: مراسم شام غریبان عمه سادات، حضرت زینب کبری(س) هم از ساعت 20 تا 22 روز شنبه چهارم اردیبشهت ماه برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر موسوی‌شاهرودی پیرامون موضوع صبر این بانوی بزرگوار در برابر سختی‌ها به ایراد سخن می‌پردازد و در ادامه مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جعفر ملائکه به عزاداری و مرثیه‌سرایی می‌پردازد.
وی تأکید کرد: در همین روز مراسم دعای ام‌داوود از ساعت 14:45 تا 19:15 ویژه معتکفان ایام‌البیض حرم مطهر رضوی در مسجد گوهرشاد برگزار می‌شود اما صوت آن در تمامی‌ اماکن متبرکه پخش می‌شود تا عموم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی از فیض این مراسم معنوی بهره‌مند شوند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در بخش نخست این مراسم از ساعت 14:45 تا 18:15 تلاوت سوره‌های قرآن کریم قید شده در کتاب مفاتیح الجنان در اعمال ام‌داوود توسط قاریان حرم مطهر رضوی رضا عابدین‌زاده، مهدی حسنی، مهدی محمدزاده، سعید قره‌داشی، محمود محممدی‌نیا، سیدعلی مؤمنیان، رضا گلشاهی، جواد سلیمانی، محمدمهدی رجبی قرائت می‌شود و سپس در بخش دوم از ساعت 18:15 تا 19:15 دعای ام‌داوود توسط مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدمهدی سماواتی قرائت می‌شود.
حسینی گفت: حضور در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و حاضران ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند از این برنامه‌های معنوی بهره‌مند می‌شوند و امیدواریم که ویژگی‌های اخلاقی، شخصیتی و معرفتی حضرت زینب کبری(س) به ویژه صبوری این بانوی بزرگوار را در آحاد مردم جامعه و به خصوص زائران  و مجاوران حرم مطهر رضوی شاهد باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.