۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 370778

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ بهمن پارسا، رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک همدان که در نخستین همایش سفیران سلامت دانش‌آموزی با محوریت برنامه خود مراقبتی در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق تاکید کرد: امسال سال پیشگیری و مبارزه با دیابت است و شعار سفیران سلامت نیز به موضوع بیماری دیابت اختصاص یافته است.

امسال سال مبارزه با دیابت است

وی با اشاره به اینکه شعار جهانی امسال در هفته سلامت نیز دیابت و پیشگیری از آن است، افزود: عامل اصلی بروز دیابت در کشور علاوه بر خطر بی‌تحرکی و جنبه وراثتی این بیماری، تغذیه ناسالم است که متأسفانه در کشور رواج دارد.

رئیس آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه یک همدان با اشاره به آمار بالای وجود فست‌فود در همدان گفت: متأسفانه در حال حاضر آمار فست‌فودها از کتابخانه‌های همدان بیشتر است که دلیل اصلی آن این است که نسل جدید بیشتر به این نوع غذاها گرایش دارند.
وی با بیان اینکه زنگ خطر بیماری دیابت امروز در کشور به صدا درآمده است، گفت: بیشتر کسانی که دچار دیابت هستند به دلیل مشغله روزانه و ناآگاهی از این بیماری خاموش نمی‌دانند که به آن دچار شده‌اند.
پارسا با ابراز خرسندی از همکاری خوب مرکز بهداشت و دانشگاه بوعلی در برگزاری این همایش با آموزش‌ و‌ پرورش خاطرنشان کرد: امیدواریم خطرات این بیماری که در کمین دانش‌آموزان است را با دقت در استفاده صحیح از تغذیه برطرف کنیم.
وی در مورد پیشنهاد خود در خصوص اجرای طرح «سفیران سلامت» در استان افزود: رابطان سلامت یک برنامه ویژه برای خانواده دانش‌آموزان در خصوص خطر بیماری دیابت و چگونگی کنترل، پیشگیری و اطلاع‌رسانی در دستور کار خود قرار دهند.
این مسئول ادامه داد: تبلیغات غذاهای ناسالم در رسانه‌ها و صدا‌ و سیما باید ممنوع شود و ورزش همگانی اعم از کوهنوردی و راهپیمایی هفته‌ای یک بار در دستور کار آموزش‌ و‌ پرورش استان برای پیشگیری از بیمارهای احتمالی در دانش‌آموزان قرار گیرد.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش استان همدان نیز اظهار کرد: این همایش می‌تواند به مانند طرح‌های دادرس و همیار پلیس به عنوان «سفیران سلامت» نتیجه و عملکرد خوبی در راستای فرهنگ‌سازی سلامت جامعه ایجاد کند.
عبدالله جعفری با بیان اینکه سلامت و امنیت دو نعمت مهم برای هر فرد است، افزود: هزینه‌های درمانی هم برای فرد و هم دولت بسیار سرسام‌آور است، پس امروز از نگاه مسئولان کشوری بهتر است در حوزه پیشگیری سرمایه‌گذاری انجام ‌شود.
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر به ازای هر 260 هزار دانش‌آموز 80 مراقب رسمی سلامت وجود دارد که این رقم باید افزایش یابد.
معاون تربیت‌ بدنی و سلامت آموزش‌ و‌ پرورش همدان با بیان اینکه امسال سعی داریم مراقبان رسمی سلامت را به 200 نفر افزایش دهیم، در ادامه با اشاره به طرح سفیران سلامت افزود: در اجرای این طرح قرار است از ظرفیت دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه استفاده شود.
وی افزود: این دانش‌آموزان با گذراندن دوران آموزشی در این طرح می‌توانند اطلاعات بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌هایی چون دیابت را به خانواده منتقل کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.