اینگونه باید بیان کنم که شیعه انگلیسی قبل از خود انگلستان و اسلام آمریکایی قبل از خود آمریکا وجود داشت بر همین اساس است که می گویم این مسائل بیش از اینکه به شخاص یا گروه هایی مرتبط باشد یک نوع تفکر و مکتب محسوب می شود.

"تشیع انگلیسی"، یک تفکر است که حتی قبل از خود انگلیس وجود داشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازخبرگزاری نسیم آنلاین ،حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش بررسی ماهیت تشیع انگلیسی گفت: تشکر می کنم از دوستان که چنین جلسه ای با چنین موضوع حساسی را برگزار کردند. زیرا طرح چنین مسائلی هم در داخل و هم از بیرون مزاحم منافع کسانی است و دشمنی برانگیز است.
وی افزود: برگزاری این قبیل جلسات هم تکفیری ها و هم افراد کج اندیشی که در میان خود ما کم و بیش حضور دارند را ناراحت و عصبانی می کند. در گذشته می دیدیم که رهبران دنیا هم دین گریز بودند و از دین و مذهب فاصله می گرفتند ولی در این اواخر می بینیم که همه رهبران جهان از صدام گرفته تا کارتر خود را مذهبی نشان می دهند و اسلام شناس نشان می دهند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حقیقت با به وقوع پیوستند انقلاب اسلامی بود که با نشان دادن این مجاهدت ها و شهادت ها دوباره دین و مذهب را در سطح کشورهای جهان مد کرد. لذا آنها این بار آمدند و بر روی موج مذهب سوار شدند تا با استفاده از آن در برابر همین مذهب قرار بگیرند که متاسفانه تا حدی هم موفق شدند. 
رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: می بینیم که کشورهای غربی و برخی از حکام کشورهای عربی با همین روحانیون سنی برخوردهای خیلی شدیدی می کنند. حتی در برخی موارد برخوردهایی که با روحانیون سنی می شود از برخورد با روحانیون شیعی بیشتر و وسیع تز است. 
وی اضافه کرد: در همین کشور خود ما ایران تا امروز چندین عالم و مجتهد سنی با سازماندهی و برنامه ریزی قبلی و از پیش تعیین شده مورد سوء قصد قرار گرفتند و کشته شده اند. آن وقت می آیند و همین وهابی ها و تکفیری ها را به عنوان اسلام به جهانیان معرفی می کنند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: شیعه انگلیسی یعنی آن تشیعی که آمریکا، انگلیس و اسرائیل آن را دوست دارند. به آن کمک کرده و آن را تقویت می کنند. این هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب اتفاق می افتاد و دوست داشتند و دارند که این تفکر به اسم شیعه و اهل بیت منتشر شود. 
رحیم پور ازغدی تصریح کرد: تشیع انگلیسی یک خط فکری است و در حقیقت شیعه و سنی هر دو بهانه است و هدف تامین کفر و استکبار است. نکته دیگر اینکه مسئله شیعه انگلیسی را در چند شخص و چند شبکه ماهواره ای خلاص نکنید در حقیقت اصلا نباید تصور کنید که دعوا فقط با چند شخص خاص است بلکه این مسئله یک نوع تفکر محسوب می شود.
وی ادامه داد: اینگونه باید بیان کنم که شیعه انگلیسی قبل از خود انگلستان و اسلام آمریکایی قبل از خود آمریکا وجود داشت بر همین اساس است که می گویم این مسائل بیش از اینکه به شخاص یا گروه هایی مرتبط باشد یک نوع تفکر و مکتب محسوب می شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: شیعه انگلیسی همان هایی هستند که امام حسین (ع) را در صحرای کربلا تنها گذاشتند همچنین شیعه انگلیسی آنهایی هستند که امام حسن (ع) را نیز همانند برادر او تنها گذاشتند و موجب سقوط حکومت امام حسن (ع) شدند.
رحیم پور ازغدی اضافه کرد: شیعه انگلیسی یک طیف است و بخشی از آن ما و شما هستیم. یخشی از شیعه انگلیسی داخل حوزه های شیعه ریشه دارد. آنها در نجف، کربلا، قم و مشهد هستند. بر این اساس تفسیر آنها از تشیع خود محورانه، دنیا محورانه، سازش کارانه و راحت طلبانه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه سخنانش گفت: هدف بعدی تشیع انگلیسی تبدیل دو قطبی اسلام در برابر کفر، دیکتاتوری و شرک و فساد به دو قطبی شیعه و سنی است. اینها نمایندگان قلابی شیعیان هستند و نمایندگان مانند آنها در اهل سنت  تکفیری‌های هستند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: جان کری در جایی از صحبت‌هایش می‌گفت که جنگ سی ساله مسیحیان در اروپا امروز در خاورمیانه راه افتاده است. این مرجع سوزی و مرجع سازی را باید در نظر بگیریم از زمان ائمه (ع) هم بوده امام خمینی (ره) هم می‌گفت که در حوزه‌ها نفوذ دارند که البته کسی نمی‌شناسدشان، معمم و استاد اخلاق هستند و همه تصور نور محض از آنها دارند. زمانی کار اینها می‌گیرد که یک مشت شیعه عوام بدون معرفت دورشان جمع شوند.
وی تصریح کرد: اگر ما شیعه های اهل بیت زیاد داشتیم این وضع امروز جامعه ما نبود. اگر شیعه اهل بیت زیاد داشتیم این همه آمارهای طلاق، اعتیاد، زندان و دعواها و وضعیت بازارهای ما نبود اما آن دسته از رهبرانی که با سرویس های جاسوسی بسته اند را باید افشا کرد و به همه نشان داد که آنها چه جنایت هایی را در حال انجام هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.