قدس آنلاین: مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: برای کشت پاییزه کشاورزان نیاز به رهاسازی آب در بستر رودخانه بود و این درحالیست که هم اکنون حوضه زاینده رود بسیار کم آب است.

حوضه زاینده رود بسیار کم آب است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، هاشم امینی در جلسه اضطراری مدیران آبفا در مقابله با خشکسالی، اظهار کرد: بر این اساس مدیریت آب استان مقرر کرد بنابر محدودیت و ذخیره آبی سد زاینده رود در حوزه شرب و بهداشت نیز نهایت همکاری با کشاورزان شود بنابراین تحقق این مهم منوط به همکاری و همدلی تمامی مشترکین درخصوص مدیریت مصرف بهینه و پرهیز از اسراف در مصرف است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه نباید جاری بودن آب زاینده رود در یک مقطع کوتاه زمانی را به معنای وفور بودن آب تلقی کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف صحیح آب در همه زمینه ها ضروری است تا نیاز آبی همه بخش ها تأمین شود انتظار می رود مردم با مصرف بهینه آب شرب شرکت آبفای استان اصفهان را در تأمین پایدار آب در طول سال یاری کنند.
وی ادامه داد: به رغم افزایش همه ساله تعداد مشترکین آبفا از سال 89 تا 94 میزان تولید آب در اصفهان کاهش یافت در حالیکه انتظار می رفت همه ساله حدود چهار تا پنج درصد رشد تولید آب داشته باشیم اما با راهکارهایی همچون جلوگیری از هدررفت آب توانستیم مصرف را مدیریت کنیم.
امینی گفت: به عنوان مثال در سال 88 میزان هدررفت آب 24.6 درصد بود که اکنون این رقم به 17.6 درصد رسیده به طوریکه هم اکنون می توان گفت هیچ نشتی در خطوط انتقال با  قطر 1400 میلیمتر در استان اصفهان صورت نمی گیرد و هرگونه نشتی هم وجود داشته باشد در لحظه رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه طی چندسال اخیر میزان سرانه مصرف هم کاهش یافته است، افزود: در سال 86 میزان سرانه مصرف خانگی 189 لیتر بود و هم اکنون این رقم به 151 لیتر رسید اما با این وجود راهکار اساسی و پایدار تأمین آب شرب مردم اصفهان، در مدار قرار گرفتن سامانه دوم آبرسانی اصفهان است.
به گفته مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان، به رغم وجود آب در حوضه زاینده رود، تونل اشترجان ظرفیت انتقال بیش از 10 میلیون مترمکعب به تصفیه خانه باباشیخعلی را ندارد این درحالیست که با اجرای طرح های توسعه ای آبرسانی همه ساله بر میزان مشترکان اضافه می شود.
وی با تاکید بر اینکه همه شهرستان های استان نسبت به اجرایی کردن سند جامع راهبردی تأمین، توزیع و مصرف آب شرب در تابستان 95 اقدام کنند و گفت: باید در کوتاهترین زمان ممکن مطابق سند جامع راهبردی تأمین، توزیع و مصرف آب برای تابستان 95 در همه مناطق استان تدوین شود به طوریکه هریک از شهرها و مناطق یک سند مختص به خود را تهیه کنند.
امینی ادامه داد: همچنین اصلاح شبکه های فرسوده، مانور والوهای روی خطوط اصلی، فرعی، کشف پمپ های غیرمجاز، کشف انشعابات غیرمجاز، مدیریت فشار شبکه توزیع، مانیتورینگ شبکه، استفاده از تله متری نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.