در دیدار وزیر كشور جمهوری اسلامی ایران با وزیر مواد مخدر افغانستان طرفین در مورد اجرای طرح آزمایشی 'معیشت جایگزین' در استان های مرزی دو كشور به توافق رسیدند.

اجرای طرح 'معیشت جایگزین' در استان های مرزی دو كشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، رحمانی فضلی وزیر كشورجمهوری اسلامی ایران روزچهارشنبه درحاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل پیرامون موضوع موادمخدر با خانم سلامت عظیمی وزیرمبارزه با مواد مخدرجمهوری اسلامی افغانستان دیدار و بر سر مسائل مربوط به این پدیده و راه های مقابله با آن گفتگو كرد.
رحمانی در این دیدار بر ضرورت ارسال اطلاعات مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر، مسیرهای تردد آن ها ، انتقال مواد و ارسال اطلاعات هویتی سر شبكه ها و قاچاقچیان عمده از سوی دستگاه های متولی در كشور افغانستان به همتایان ایرانی خود تاكید كرد.
همچنین دراین ملاقات به موضوع برگزاری اولین نشست استانداران استانهای مرزی دو كشور( خراسان رضوی- خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان از ایران و ولایات هرات، فراه و نیمروز از افغانستان) كه از جمله توافقات ماه های اخیر وزیر كشور ایران با رهبران دولت افغانستان بود، اشاره و مقرر شد تا زمان برگزاری این نشست به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، موضوع از سوی مجاری دیپلماتیك پیگیری شود.
خانم عظیمی وزیرمبارزه با موادمخدر افغانستان، ضمن تقدیر ازتلاش های جمهوری اسلامی ایران همچنین مواضع مثبت كشورمان در جلسه ویژه مجمع عمومی سازمان ملل ، خواهان بهره گیری از تجربیات كشورمان در حوزه های مختلف، از جمله حوزه درمان و كاهش اسیب ، اموزش درمان اعتیاد به پزشكان افغانستان و تأمین داروهای ویژه درمان معتادان شد، كه این موضوع مورد توافق و تایید رحمانی فضلی وزیر كشور ایران قرار گرفت.
در پایان جلسه نیز با توجه به توافق اولیه دو كشور برای برگزاری پنجمین اجلاس كمیسیون مشترك همكاری اقتصادی در هفته بعد از عید سعید فطر سال جاری در تهران، مقرر شد تا موضوع از طریق مجاری دیپلماتیك مورد پیگیری قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.