قدس آنلاین – سبزوار :معاون پژوهشي و مطالعات راهبردي موسسه روايت سيره شهدا گفت: بيش از دو هزار راوي روحاني در حوزه تبيين خاطرات و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت آموزش ديده اند.

در حوزه جنگ نرم سلاحي بهتر از معارف اهل بيت (ع) و معنويت نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار حجت الاسلام محمدباقر نادم در آيين يادبود شهيد رضا دامرودي، از شهيدان مدافع حرم، در شهرروداب از توابع شهرستان سبزوار با بیان اینکه اكنون بيش از 500 راوي زير نظر اين موسسه در سراسر كشور فعاليت مي كنند افزود: تاكنون بيش از 50 عنوان كتاب و 100 عنوان محصول فرهنگي مختلف شامل فلش كارت، نرم افزار، سي. دي و دي.وي.دي توليد و در اختيار علاقه مندان حوزه شهيد و شهادت قرار گرفته است.

وي با اشاره به اینکه همچنين در حال حاضر تيمي از روحانيون و طلاب جوان در حال تهيه كتاب و جمع آوري خاطرات و زندگي نامه شهداي مدافع حرم هستند تصریح کرد : مهمترين برنامه سال جاري اين موسسه، آموزش راويان روحاني و توليد محتوا در زمينه هاي فرهنگي مرتبط با شهدا است.

حجت الاسلام نادم  یادآور شد : امروز وظيفه اصلي ما در حوزه جنگ نرم، مقابله نرم با دشمن است، چرا که براي رويايي با دشمن بايد از سلاحي مانند سلاح خود دشمن استفاده كرد و ما در حوزه جنگ نرم سلاحي بهتر از معارف اهل بيت (ع) و معنويت نداريم.

وي یادآورشد : اين معنويت و معارف اهل بيت (ع) در سيره شهداي انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم متبلور شده كه بايد با ترويج فرهنگ شهادت آن را به جوانان و نوجوانان معرفي كنيم.

معاون پژوهشي و مطالعات راهبردي موسسه روايت سيره شهد اهمچنین با اشاره به اينكه فضاي فرهنگي كشور زمينه خوبي براي شناساندن شهدا به نسل جوان و نوجوان دارد، اظهار داشت : امروز بالاترين و بهترين كاري كه مي توان در كشور براي مقابله با جنگ نرم انجام داد، شناسايي و استخراج گنج معارف شهدا و تبيين آن براي نسل امروز است.

نادم ادامه داد: يكي از مهمترين نكات، موضوع امر به معروف و نهي از منكر در جامعه است كه بايد نسل جوان امروز ما به آن توجه كند. /  انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.