قدس ‌آنلاین- تبریز: معاونت درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزشی سلامت در بناب گفت: افزایش رشته‌های این مرکز آموزشی به ۵ رشته جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی است.

راه‌اندازی مجتمع آموزشی سلامت در بناب/ میدان دواب بناب تعطیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محسن وحیدی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب، با ارائه گزارشی از وضعیت درمانی شهرستان بناب اظهار داشت: در جریان سال 94، 524 مورد از مراکز درمانی و دارویی شهرستان بازدید شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مجتمع آموزشی سلامت در بناب گفت: از بهمن‌ماه سال گذشته با جذب دانشجو در رشته دهان و دندان این مرکز فعالیت آموزشی خود را آغاز و از مهرماه امسال نیز در رشته‌های بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای دانشجو جذب خواهد کرد و افزایش رشته‌های این مرکز آموزشی به 5 رشته جزو برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌شرقی است.

به گفته وی، طی این مدت به 30 مورد از شکایات مردمی در زمینه‌های درمانی و دارویی رسیدگی شده که پنج مورد آن به علت فعالیت غیرمجاز تعطیل شدند.

وحیدی از نظارت مستمر بر تعرفه‌های درمانی و همچنین نظارت بر فعالیت داروخانه‌های شهرستان خبر داد و افزود: خوشبختانه با نظارت فرمانداری و نیروی انتظامی انتخابات نظام پرستاری در سطح شهرستان برگزار و نظام پرستاری شهرستان علاوه بر بناب شهرستان‌های عجب‌شیر و ملکان را نیز تحت پوشش دارد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب نیز در این جلسه اظهار کرد: مردم استقبال خوبی از ورزش به ویژه ورزش‌های همگانی می‌کنند و هم‌اکنون هیچ سالنی در سطح شهرستان نداریم که در آن فعالیت‌های ورزشی انجام نشود.

سیدمجید یزدانی با اشاره به ایجاد 5 ایستگاه ورزش صبحگاهی با همکاری شهرداری در سطح شهر بناب خواستار افزایش روند مشارکت شهرداری در ایجاد فضا و ایستگاه‌های جدید ورزشی در این شهر شد.

وی با اشاره به ضرورت توجه و پرداخت به تشکیل شورای ورزش و ترویج ورزش همگانی گفت: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده شهرستان بناب در بین شهرستان‌های استان در خصوص اجرای برنامه‌های ورزش همگانی توانسته رتبه برتر را از آن خود کند.

یزدانی افزود: این اداره در نظر دارد 17 اردیبهشت ماه نسبت به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در سطح شهرستان با شعار غلبه بر دیابت اقدام کند که امیدواریم مسئولان امر همکاری لازم را انجام دهند.

براساس این گزارش، در ادامه این نشست مصوبات جلسات قبلی این کار گروه بررسی و از آنجایی که شهرداری نسبت به انجام تعهدات خود نسبت به ساماندهی مسائل بهداشتی میدان دواب اقدام نکرده بود، مقرر شد شبکه بهداشت و درمان با همکاری اداره دامپزشکی نسبت به اجرای مصوبه در خصوص تعطیلی میدان دواب اقدام و شهرداری نیز در این ارتباط مقصر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.