رئیس حزب «مصری قوی» در بیانیه ای به مناسبت سی و چهارمین سالروز آزادسازی صحرای سینا از اشغال رژیم صهیونیستی، آزادسازی سینا در پرتو واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را آزادسازی جزئی برشمرد.

 «صهیونیست‌های عرب» نام جدیدی از طرف رئیس حزب مصری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، عبدالمنعم ابوالفتوح در بیانیه ای در صفحه شخصی خود در توئیتر، از سعودی ها به عنوان «صهیونیست های عرب» یاد کرد که به یک کشور عربی دوست و برادر مصر تعدی کرده‌اند.

وی نوشت: امروز ما آزادی جزئی سینا را که با خون جوانان مصر مطهر گشته است، جشن می گیریم در حالیکه صهیونیست های عرب برای قطع عزیزترین بخش سینا برای همه مصری ها یعنی تیران و صنافیر طرح ریزی کرده اند.

امروز دوشنبه 25 آوریل مصادف با سی و چهارمین سالروز آزادسازی سیناست در حالیکه جنبش های معارض این کشور از جمله جنبش جوانان 6 آوریل که در برگزاری تظاهرات های سال 2011 و انقلاب 25 ژانویه نیز مشارکت داشتند، مردم را به برگزاری تظاهرات امروز دوشنبه در اعتراض به سیاست های السیسی از جمله امضای توافقنامه جنجالی واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی دعوت کرده اند. 

از سوی دیگر دولت مصر با هدف جلب رضایت مردم امروز دوشنبه را تعطیل رسمی با حقوق کامل برای تمام کارگران در مصر اعلام کرد.

وزارت نیروی انسانی مصر با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد: روز دوشنبه 25 آوریل به مناسبت عید آزادسازی سینا برای تمام کارگران تعطیل اجباری با حقوق و مزایای کامل است.

مصری ها در تاریخ 25 آوریل سال 1982 موفق شدند صحرای سینا را از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد کنند و بخشی از این منطقه به نام طابا باقی مانده بود که این منطقه نیز در سال 1988 آزاد شد.

رژیم صهیونیستی صحرای سینا را در سال 1967 به اشغال خود درآورده بود که پس از آن مصری ها از طریق جنگ که معروف ترین آن جنگ اکتبر سال 1973 است و پس از آن نیز اجرای مذاکرات صلح در سال 1978 که به امضای توافق صلح بین رژیم صهیونیستی و مصر موسوم به کمپ دیوید منتهی شد، توانستند سینا را از این رژیم پس بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.