به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ ناصر شفق، مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه حفر هر چاه غیر مجاز مانند حفر یک قبر برای فرزندانمان است، گفت: بعضی از مسئولان برای صنعتی شدن همدان برخی صنایع را وارد استان کردند و باعث بحران آب در ابن منطقه شدند.

حفر چاه‌های غیر مجاز مانند حفر قبر برای آیندگان است

وی که در مراسم افتتاح طرح دانش‌آموزی نجات آب «داناب» سخن می گفت به اهمیت وجود آب برای زندگی اشاره کرد و افزود: آب اصل زندگی است به طوری که اگر آب نباشد بشریتی وجود ندارد و اگر محیط زیست نباشد، بشریتی وجود نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه بعضی از مسئولان برای صنعتی شدن همدان برخی صنایع را وارد استان کردند و باعث خشکی آب و بحران شدند، تصریح کرد:حفر چاههای غیر مجاز ، روند کم آبی در منطقه را افزایش داده است.
مشاور وزیر نیرو با بیان اینکه در خصوص چاه‌های مجاز هم باید تجدید نظر شود و همه باید با هم کشور را بسازیم، تاکید کرد: ممکن است قدم اول اشتباه برداشته شده باشد اما باید برگشت و دوباره به درستی قدم برداشت.
این مسئول با بیان اینکه حیات کشور عزیز ما به آموزش دانش‌آموزان بستگی دارد، گفت: باید با فرهنگسازی در بین دانش‌آموزان، مباحث مهمی چون نحوه مدیریت آب را از طریق آنها به خانواده‌ها منتقل کنیم.
شفق با بیان اینکه دوران دانش‌آموزی زیباترین دوران زندگی انسان است، افزود: پیش از اینکه ما به دانش‌آموزان یاد دهیم که آب را چگونه مصرف کنند، دانش‌آموزان باید بگویند که چگونه آب را نگهداری کنیم.
وی با تاکید بر اینکه آب بی‌رحمانه مورد تاخت و تاز قرار گرفته است و در مسائل غیر کارشناسی استفاده می‌شود، تاکید کرد: در کشور بسیار بر روی بودن یا نبودن سد، بحث است.
مشاور وزیر نیرو با تأکید بر اینکه باید در راستای مدیریت آب، سد وجود داشته باشد، افزود: وقتی به حریم رودخانه دست‌اندازی می‌شود و ساخت و سازها در حریم رودخانه صورت می‌گیرد در صورت بروز سیل همه چیز را آب می‌برد و مشکل ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر قانون و نظام درست به کار گرفته شود، حتماً موفقیت نصیب خواهد شد، افزود: دانش‌آموزانی که در کارهای خود نظم و قانون را به درستی به کار می‌گیرند روزی تبدیل به ستاره‌های بزرگ در عرصه‌های مختلف می‌شوند.
شفق با اشاره به اینکه همدان یکی از بزرگترین افتخارات سرزمین کهن ایران است، بیان کرد: وقتی به ظرفیت‌های استان همدان می‎نگرم دلم می‌سوزد که این استان آنگونه که باید و شاید به جایگاه اصلی خود نرسیده است.
وی در پایان با گریزی به وضعیت تیم پاس، اظهار کرد: این تیم وضعیت بدی دارد و اگر بازی امروز را ببازد سقوط می‌کند در حالی که همدان باید قدر پاس را بداند

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.