رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینكه شهرداری به تنهایی نمی تواندمعتادان را جمع آوری و ساماندهی كند گفت: باید با ریشه یابی و همكاری ۳۲ نهاد متولی جمع آوری معتادان این مشكل را در پایتخت كاهش داد.

شهرداری به تنهایی نمی تواند معتادان پایتخت را جمع آوری كند

به گزارش قدس انلاین، به نقل از ایرنا، مقوله جمع آوری معتادان در سطح پایتخت موضوعی نیست كه با تلاش و مساعدت یك نهاد اجتماعی محقق شود و در این ارتباط شهرداری نیز به تنهایی نمی تواند معتادان را جمع آوری، نگه داری، پاك سازی و حرفه آموزی كند.
وی گفت: جمع آوری و ساماندهی معتادان در سطح شهر تهران زمان زیادی را صرف می كند كه بایدنهادهایی از جمله وزارت بهداشت، بهزیستی، دادستانی، دستگاههای انتظامی و پزشكی برای درمان این قشر اقدام های عملی انجام دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران جمع آوری و ساماندهی معتادین در مناطق مختلف تهران به ویژه منطقه هرندی وظیفه انسانی است گفت: همكاری 32 نهاد و سازمان دولتی در این امر می تواند بخشی از معتادان را ساماندهی و كاهش دهند و برای از بین بردن اعتیاد باید زوایا و موارد دخیل در افزایش اعتیاد را ریشه یابی كرد.
چمران با بیان اینكه مشكل اعتیاد هیچ موقع در كشور پایان نمی یابد گفت: در دیدار هایی كه چه به صورت شخصی وچه گروهی از مناطق آسیب پذیر تهران داشتیم، مهم ترین عامل در افزایش اعتیاد بیكاری و كمبود در آمد است.
وی با بیان اینكه تا موقعی كشاورزی در روستاها رونق خود را از دست دهد و جمعیت مهاجر از این مناطق به شهرهای بزرگ نقل مكان كنند،اعتیاد كماكان درلایه های مختلف جامعه رخنه می كند افزود: كشت مواد مخدر در افغانستان و مسیر ترانزیتی مواد مخدر به كشورمان نیز باعث شده اعتیاد ریشه كن نشود.
چمران تصریح كرد: در بررسی ها و نظارت های خودمی بینیم كه كمتر از شش دقیقه هر فرد معتاد می تواند در سطح پایتخت به مواد مخدر دسترسی پیدا كند اما در این مدت هیچ شهروندی نمی تواند از خطوط مترو استفاده لازم را ببرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح كرد: با این فراگیر شدن مواد مخدر در پایتخت نمی توان با سركشی به مناطق آسیب پذیر تهران از جمله هرندی، اعتیاد را كاهش داد.
چمران با اشاره به اینكه در جمع آوری بیش از چهار هزار معتاد در منطقه هرندی متوجه شدیم كه افزون بر 50 درصد از این معتادین را شهرستانی های تازه ورود كرده به تهران تشكیل می دهند خاطر نشان كرد: تا زمانی كه بیكاری دركشور پا برجا باشد، توزیع و ورود مواد مخدر به قوت خود باقی خواهد ماند. 
چمران تصریح كرد: در ابتدای انقلاب كمتر از 50 درصد از جمعیت كشور در شهرها می زیستند ولی اكنون بیكاری و كاهش رونق كشاورزی باعث شده كه افزون بر 72 درصد از جمعیت ایران در روستاها دیگر سكونت نداشته باشند.
وی گفت: بیكاری باعث شده گروهای زیادی از روستاها به دور از خانواده با شغل های دست فروشی به دنبال درآمددر پایتخت باشند.
رئیس شورای شهر تهران خاطر نشان كرد: با جمع آوری معتادین در شهر و كمپ های شفق سم زدایی و سپس به مراكز درمانی بهاران منتقل می شوند تا حین دوران بازپروری، آموزش و حرفه های لازم را فرا گیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.