به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت،استاندار همدان خواستار توجه به منشا آسيب هاي اجتماعي و استفاده از فرصت تهيه برنامه ششم توسعه و توجهات معطوف به اقتصاد در سال اقتصاد مقاومتي براي از بين بردن منشا معضلات اجتماعي شد.

منشا آسيب هاي اجتماعي در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار خواهد گرفت

وی که در جلسه ستاد مديريت و ساماندهي آسيب هاي اجتماعي استان سخن می گفت افزود: در موضوع آسيب هاي اجتماعي اگر فکر اساسي نشود،اين آسيب ها تمديد شده و به شکل ديگري نمايان مي شوند.
وي یادآور شد: در يک فرايند مطالعه اي، منشا آسيب هاي اجتماعي استان مورد  بررسي و نظرخواهي قرار گيرد و از افراد صاحبنظر،علمي و همه اقشار براي مطالعات استفاده شود.
استاندار اضافه کرد:به عنوان نمونه در موضوع توانمندسازي حاشيه شهر همدان و استان از سال 83 با سفر مقام معظم رهبري و تاکيدات ايشان، کار آغاز شد البته هنوز بسيار کار داريم امااگر فکر اساسي نشود، حاشيه نشيني را تمديد کرده ايم.
نيکبخت ادامه داد: بايد اراضي و مناطقي که امکان وقوع حاشيه نشيني دارند، تعيين تکليف شوند  و همزمان با ساماندهي برنامه اي در ارتباط با اين موضوع داشته باشيم.
وي اظهار داشت: حاشيه نشيني و سکونتگاه هاي غير رسمي براي کشور بخصوص همدان نقطه ضعف است و بايد ساماندهي و تعيين تکليف شده و مانع گسترش آن شويم.
استاندار همدان تصريح کرد: همه تلاش ها و آورده هاي هر نظام سياسي اين است که آسيب هاي اجتماعي کم شود و اگر در جامعه اي آسيب ها افزايش يابد آن جامعه مضمحل خواهد شد.
نيکبخت بيان داشت: به عنوان يک شهروند همداني ، فکر مي کنم منشا تاثيرگذار معضلات اجتماعي مي تواند بيکاري جوانان باشد زيرا بيکاري،نااميدي، فساد، اعتياد،افسردگي و پرخاشگري به دنبال دارد و بايد مطالعه شود.
وي تاکيد کرد: سمن ها و تشکل هاي غير دولتي در اين زمينه بسيار مي توانند مفيد باشند و از گسترش آسيب ها پيشگيري کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.