روسیه از سازمان ملل متحد درخواست کرد که برای تحریم گروه های تروریستی و شبه نظامی احرارالشام و جیش الاسلام که با القاعده و داعش روابط مشخص و نزدیکی دارند، نام آن ها را به لیست رسمی تروریست های جهان اضافه کند.

اضافه کردن نام گروهک های مرتبط با داعش به لیست رسمی تروریست های جهان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از راشاتودی، نماینده ی رسمی روسیه در سازمان ملل از این نهاد جهانی درخواست مبارزه ی شدید تر علیه تروریست را ارائه کرد.

براساس این درخواست، گروه هایی که مرتبط با داعش و القاعده هستند و پیوند نزدیکی با این دو گروهک تروریستی دارند و همچنین باعث نقض آتش بس در سوریه می شوند، باید در لیست رسمی تروریست های جهان قرار گیرند.

ویتالی چورکین، نماینده ی مسکو در سازمان ملل متحد، اعلام کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گروه های شبه نظامی احرارالشام و جیش الاسلام با تروریست های داعش و القاعده روابط نزدیکی دارند و از آن ها کمک های مالی، تسلیحات و پشتیبانی های نظامی و فنی دریافت می کنند. به علاوه مسلم است که این دو گروه در جنگ سوریه نیز نقش دارند.

نماینده ی مسکو در سازمان ملل تاکید کرد: نام دو گروه عنوان شده در بیانیه ی آتش بس سوریه به عنوان گروه های تروریستی عنوان نشده است و این دو گروه هنوز هم می توانند با نقض آتش بس اوضاع سوریه را به هم بریزند.

چورکین افزود: تمامی اعضای شورای امنیت ملی سازمان ملل باید با این درخواست روسیه موافقت کنند، زیرا احرارالشام و جیش الاسلام به طور کامل توسط گروه های تروریستی پشتیبانی می شوند و علاوه بر مبارزه با نیروهای دولتی سوریه، می توانند با کمک نیروهای شورشی، آتش بسی را که با میانجیگری آمریکا و روسیه صورت گرفته است، نقض کنند.

وی ادامه داد: روسیه پس از مشاهده ی عملیات های مکرر گروهک های احرارالشام و جیش الاسلام و نقض مدام شرایط آتش بس توسط این دو گروه، تصمیم گرفته است که برنامه های بیش تری برای تحریم گروه های تروریستی در پیش گیرد.

هفته ی گذشته، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه ی روسیه اعلام کرد که دولت مسکو از ابتدا خواستار افزوده شدن نام این دو گروهک تروریستی به لیست رسمی تروریست ها جهان بود، اما روند اضافه کردن نام گروهک های شبه نظامی به این لیست آسان نیست و زمان می برد.

چورکین تاکید کرد: برای پیش بردن سریع تر این امر نیاز به توافق همه ی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.