وزیر دفاع از عناصر اروپایی داعش به عنوان یک تهدید بالقوه علیه امنیت جهانی یاد کرد و گفت: آمریکا با اتخاذ راهبرد راه اندازی جنگ‌های نیابتی درصدد است ضمن مهار قدرت‌های بزرگ و نوظهور، هزینه آن را نیز به کشورهای تحت سلطه خود تحمیل کند.

عناصر اروپایی داعش، یک تهدید بالقوه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و تبره کلژنرال آندره راوکوف وزیر دفاع جمهوری بلاروس در حاشیه کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو2016 با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

سردار دهقان در این دیدار اظهار کرد: زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای همکاری دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه دفاعی - امنیتی وجود دارد که می‌توانیم با فعال سازی آن سطح روابط و تعاملات دو کشور را به نحو مطلوبی ارتقاء بخشیم.

وی ادامه داد: کسانی که امروز به نام اسلام دست به جنایت و آدم‌کشی می‌زنند هیچ نسبتی با اسلام ندارند و باید همه با اتحاد، همگرایی و همکاری‌های سازمان یافته با این جریان شوم مبارزه کنیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از عناصر اروپایی داعش به عنوان یک تهدید بالقوه علیه امنیت جهانی یاد کرد و افزود: آمریکا با اتخاذ راهبرد راه اندازی جنگ‌های نیابتی درصدد است ضمن مهار قدرت‌های بزرگ و نوظهور، هزینه آن را نیز به کشورهای تحت سلطه خود تحمیل کند.

سردار دهقان گفت: پیام کنفرانس امنیت بین المللی مسکو می‌تواند پاسخ و هشداری جدی به آمریکا و اذنابش باشد که دنیا اجازه تداوم اجرای اینگونه راهبردهای ضد بشری را به آنان نخواهد داد.

وی تأکید کرد: کشورهای مستقل و قدرت‌های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاری‌های همه جانبه در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با تأکید بر مفاد سخنرانی سردار دهقان در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو و تمجید از نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه بی امان با تروریسم گفت: بلاروس آماده بهره برداری از تجارب ایران در این زمینه است.

وی با تهدیدآمیز خواندن گسترش ناتو و تحرکات روز افزون آمریکا در منطقه افزود: اینگونه اقدامات نه تنها کمکی به ایجاد ثبات و امنیت در منطقه نخواهد کرد بلکه فضای تنش و ناامنی را گسترش خواهد داد.

تبره کلژنرال آندره راوکوف با بیان اینکه بلاروس اهمیت ویژه‌ای برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است، بر گسترش هرچه بیشتر روابط دفاعی - امنیتی تهران مینسک تأکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.