دو شهروند انگلیسی ساكن شهر بیرمنگام روز جمعه ضمن حضور در دادگاه بدوی وستمینستر لندن رسما متهم به پرداخت پول به محمد عبرینی مظنون حملات تروریستی بروكسل و پاریس شدند.

دو انگلیسی متهم به پرداخت پول به مظنون حملات تروریستی بروكسل و پاریس شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد علی احمد 26 ساله و زكریا ابوفیصل 26 ساله متهم هستند كه به محمد عبرینی در زمان سفرش به انگلیس مبلغ 3 هزار پوند پول داده اند.
براساس گزارش داده شده در دادگاه بدوی وستمینستر، این دو نفر در جولای سال گذشته میلادی این مبلغ را به صورت نقد به عبرینی در محلی در شهر بیرمنگام داده بودند.
محمد علی احمد همچنین به همراه شخص دیگری به نام سمیه ابوفیصل متهم هست كه از اول ژانویه 2015 تا 8 آوریل 2016 میلادی اقدام به جمع آوری پول برای اهداف تروریستی كرده اند.
به گزارش منابع انگلیسی، سمیه ابوفیصل دیگر متهم این پرونده، در جریان حضورش در دادگاه كه پوشیه بر صورت داشت، سخنی به زبان نیاورده و تنها به تایید نامش و نیز تاریخ تولد و محل سكونتش اكتفا كرده است. 
محمدعلی احمد، زكریا ابوفیصل و سمیه ابوفیصل كه همگی ساكن شهر بیرمنگام هستند، رسما متهم به حمایت مالی از فعالیت‌های تروریستی شده اند و تا زمان دادگاه بعدی آنها در 13 ماه 'می' آینده ' كه قرار است در دادگاه 'اولد بیلی ' لندن برگزار شود، همچنان در بازداشت باقی خواهند ماند .
به گزارش شبكه اسكای نیوز، این سه نفر، دو هفته پیش دستگیر و تاكنون در میدلندز غربی تحت بازجویی قرار داشته‌اند. آنها در زمره پنج نفری هستند كه در روزهای 14 و 15 آوریل به دلیل ارتباط با مسایل تروریستی دستگیر شده بودند.
پلیس ضد تروریست «وست میدلندز» پیشتر در خصوص این پنج نفر گفته بود: این افراد به ظن برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی به‌ عنوان بخشی از تحقیقات جاری در ارتباط با حملات تروریستی پاریس و بروكسل دستگیرشده‌اند.
پلیس انگلیس گفته بود كه این عملیات با همكاری سرویس جاسوسی ام آی فایو (MI5) و مقامات امنیتی بلژیك و فرانسوی صورت گرفته است.
منابع انگلیسی عنوان كرده بودند كه این اولین عملیات مرتبط با حملات تروریستی پاریس و بروكسل در انگلیس بوده است.
به گزارش شبكه اسكای نیوز ، نفر چهارم این گروه دستگیر شده فیصل ساجد یونسن خان 40 ساله نام دارد كه متهم به داشتن گاز اشك آور شده است.
اسكای نیوز اضافه كرد: نفر پنجم این گروه نیز مردی 59 ساله است كه تحقیقات از وی همچنان ادامه دارد.
به گفته مقامات دادستانی بلژیك ، 'محمد عبرینی' یك مظنون حملات پاریس اعتراف كرده كه همان مرد 'كلاه به سری' بود كه به همراه دو بمب گذار انتحاری دیگر در فرودگاه بروكسل دیده شده است.
در عملیات تروریستی 22 مارس (3 فروردین) در فرودگاه و یك ایستگاه مترو در بروكسل، 35 تن كشته و 340 تن دیگر مجروح شدند.
پیش از آن نیز در حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس، 130 تن كشته و بیش از 350 نفر مجروح شدند.
به گفته مقامات انگلیس، برآورد می شود حداقل 800 شهروند این كشور برای پیوستن به گروه های افراطی و تروریستی از جمله داعش به سوریه و عراق رفته اند و برخی از آنها به انگلیس بازگشته اند كه یك تهدید امنیتی بالقوه شمرده می شوند.
'ترزا می' وزیر كشور انگلیس اخیرا اعلام كرد كه تاكنون گذرنامه 25 انگلیسی كه قصد سفر به كشور سوریه را داشتند، ضبط شده است.
وی همچنین گفت پلیس انگلیس در سال جاری میلادی 103 نفر را در ارتباط با فعالیت های تروریستی در سوریه دستگیر كرده است كه از بین آنها 24 نفر زندانی و پنج نفر دیگر محكوم شده اند.
گروه تروریستی داعش و سایر گروه های تكفیری و افراطی، دست پرورده های غرب و برخی از كشورهای عربی هستند كه تاكنون جنایات بسیاری در كشورهای عراق و سوریه مرتكب شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.