۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 374349

بازار تبلت ها همچنان رو به کوچکتر شدن است. میزان فروش تبلت ها در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ به ۳۹.۶ میلیون دستگاه رسیده است که در مقایسه با فروش ۴۶.۴ میلیون تبلت در مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۴.۷ درصدی را نشان می دهد. اپل همچنان با فروش ۱۰.۳ میلیون دستگاه آیپد در این مدت صدرنشین تولیدکنندگان این دستگاه بوده است. اکنون ۲۵.۹ درصد از بازار تبلت ها در اختیار اپل قرار دارد. این در حالی است که اپل در مدت مشابه در سال گذشته با فروش ۱۲.۶ میلیون دستگاه آیپد، ۲۷.۲ درصد از بازار را در اختیار داشت.

آیپد همچنان صدرنشین بازار تبلت ها است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات، سامسونگ در این میان جایگاه دوم را در اختیار دارد. سامسونگ در مقایسه با اپل با کاهش بیشتری در فروش تبلت های خود روبرو شده است. سامسونگ در این مدت 6 میلیون تبلت فروخته، که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 28.1 درصد کاهش را نشان می دهد. سامسونگ اکنون 15.2 درصد از بازار تبلت ها را در اختیار دارد. آمازون حالا در جایگاه سوم قرار دارد. این شرکت با فروش 2.2 تبلت 5.7 درصد از بازار را در اختیار دارد. لنوو با 5.5 درصد از بازار در جایگاه چهارم، و هوآوی با فروش 2.1 میلیون تبلت در جایگاه پنجم قرار گرفته است. هوآوی موفق شده سهم خود از بازار را طی یک سال اخیر دوبرابر کند. هوآوی با افزایش 82.2 درصدی فروش تبلت های خود، موفق شده 1.1 میلیون دستگاه تبلت را در سه ماهه نخست امسال به فروش برساند.
در این میان، تبلت های قابل جداسازی که امکاناتی مانند اتصال کیبورد فیزیکی را دارند نیز 12.4 درصد یا 4.9 میلیون دستگاه از بازار را به خود اختصاص داده اند. آیپد پرو در این عرصه نیز پیشتاز بوده است و از مایکروسافت سرفیس پرو پیشی گرفته است. با این حال، این انتظار می رود که تبلت مایکروسافت به مدد بهره گیری از سیستم عامل ویندوز و محبوبیت بیشتر این سیستم عامل در بخش تجاری در آینده بتواند از آیپد پرو پیشی بگیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.