قدس آنلاین-شهرکرد، هومن نجاتی؛ حمايت از مستضعفين، حفظ وحدت و يكپارچگي، دفاع از پابرهنگان و محرومان جامعه، استکبارستیزی، خدمت بی‌منت به مردم  از آرمان‌های امام خميني(ره)بود که بر تارک تاریخ ثبت‌شده و راهگشای ملت‌های دنیا است.

اولین جلسه ستاد بزرگداشت ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد استان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به عظمت شخصیت امام خمینی(ره) در عصر حاضر گفت: آنچه امروز ایران اسلامی به آن دست‌یافته از بركت امام راحل است و درواقع وی با رهبری  الهی و پیامبرگونه خود توانست انقلاب اسلامی را در دنیا سربلند کند.

علی گرجی با تبریک هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم و تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) افزود: تعليم و تربيت از شئون الهی است و خداي سبحان این موهبت ارزشمند را به پیامبران، امامان معصوم(علیهم‌السلام) و بندگان برگزیده خود ارزانی داشته تا مسیر هدایت را به انسان‌ها نشان دهند.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) الگوی گذشت و بردباری بود و به همین سبب وی را «کاظم» خواندند و طبق منابع معتبر به باب قضاء الحوائج عندالله معروف و عابدترین، داناترین و بخشنده‌ترین مردم زمانه‌اش بود.

مسئول کمیته مراسم ستاد بزرگداشت رحلت امام(ره) استان ايستادگي در برابر تحميل و نفوذ قدرت‌هاي خارجي و سازش نكردن با اين قدرت‌ها را از خصوصیات خط فکری امام خمینی برشمرد و تأکید کرد: این شخصیت تأثیرگذار قرن همواره بر شكستن حصار تحجر و التقاط در فهم و عمل اسلامي و التزام به اسلام ناب محمدي(ص) اصرار داشت.

گرجی حفظ نظام را در رأس تأکیدات امام خميني(ره) عنوان کرد و گفت: حمايت از مستضعفين، حفظ وحدت و يكپارچگي، دفاع از پابرهنگان و محرومان جامعه، استکبارستیزی، خدمت بی‌منت به مردم  از آرمان‌های امام خميني(ره)بود که بر تارک تاریخ ثبت‌شده و راهگشای ملت‌های دنیا است.

وی با برشمردن برخی از ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام خمینی(ره) گفت:  اخلاص، اتکا به خداوند منان، شجاعت در همه مراحل، تواضع، خدامحوری، ايمان به مردم، غيرت ملي، بيداري اسلامي و عدم تعلق به زخرف دنيا از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت امام(ره) بود.

گرجی در بخش دیگری از سخنانش 15 خرداد را نقطه عطف سرآغاز انقلاب اسلامي برشمرد  و خاطرنشان كرد: علت اهمیت نكوداشت 15 خرداد، این است كه هدايت و شناسنامه انقلاب ازآنجا صادر شد و پیوندهای معنوی توده‌های مسلمان  با مرجعیت دینی  و فرهنگ ظلم‌ستیزی تشییع شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: توجه به لايه‌هاي عميق پيدايش و ظهور قيام 15 خرداد، تحليل و تبيين ابعاد و ريشه‌هاي بروز قيام 15 خرداد و تشريح جايگاه و نقش بي‌بديل رهبري امام(ره) در قيام 15 خرداد از اهداف گرامیداشت این روز  در کشور است.

علی گرجی در بخش پایانی سخنانش 15 خرداد را روز نمایش ظلم رژیم ستم‌شاهی نامید و گفت: مردم، رهبر و امام، انگيزه‌ي مذهبي و روحيه‌ي شهادت‌طلبی سه عنصر حماسه‌ساز این روز بود.

به گفته مسئول کمیته مراسم ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره) استان  به‌منظور گرامیداشت 14 و 15 خرداد مراسم و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای همه نقاط محوری استان در نظر گرفته‌شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.