قدس آنلاین- لرستان: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به واگذاری اختیار اجرای اقتصاد مقاومتی در استان لرستان به وزیر کشور، اظهار کرد: لرستان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

لرستان باید الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور باشد

به گزار قدس آنلاین از خرم آباد، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور که صبح امروز در جریان سفری یک روزه به استان لرستان وارد خرم‌آباد شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های استان لرستان، گفت: لرستان از استعدادهای فراوانی و همچنین موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: این استان همچنین دارای منابع خوب آبی است. حضور مردمانی پرتلاش و کوشان نیز از جمله دیگر استعداد‌ها و ظرفیت‌هایی است که استان لرستان از آن برخوردار است و می‌تواند با اتکا به این مردم همه ظرفیت‌های موجود را در جهت توسعه استان به فعلیت برساند.

جهانگیری همچنین به حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی استان در جریان سفر امروز اشاره و با تأکید بر اینکه مهمترین برنامه دولت در سال 95 عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی است،‌ گفت: لرستان باید در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی استانی الگو در کشور باشد؛ چرا که وظیفه پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این استان و همچنین در آذربایجان شرقی به وزیر کشور واگذار شده است.

وی همچنین با اشاره به افتتاح پروژه پتروشیمی خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که پس از افتتاح پتروشیمی خرم‌آباد و حمایت‌های استاندار لرستان شاهد راه‌اندازی واحدهای صنعتی بیشتری با حضور بخش خصوصی در این استان باشیم.

وی همچنین افتتاح سد حوضیان و بیمارستان شهید ولیان را از جمله دیگر برنامه‌های خود در جریان سفر امروز برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این طرح‌ها گامی در جهت خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم استان لرستان باشد.

جهانگیری در پایان در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت احداث سد معشوره در استان لرستان، خاطرنشان کرد: روند احداث این سد در مرحله طراحی است و قطعاً پس از پایان مرحله طراحی‌ این سد به مرحله اجرا خواهد رسید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.