قدس آنلاین-اراک-الهه موحد: فرماندار اراك با تبریك هفته شوراها گفت: شوراها پل ارتباطی بسیار محكمی بین مردم و مسئولان هستند و شوراها باید همه تلاش خود را برای افزایش رفاه حال مردم به كار گیرند.

شوراها پل ارتباطی بسیار محكمی بین مردم و مسئولان هستند 

رئیس شورای اسلامی كلانشهر اراك نیز گفت: راه اندازی مجدد فرودگاه اراك با جدیت دنبال شده و قرار است فعالیت آن پس از ماه مبارك رمضان از سرگیری شود و پرواز های آمد و رفت در مسیرهای اراك به مشهد، اراك به كیش دایر شود.

اسماعیل تاج آباد افزود: یكی از مشكلات تقاطع غیر همسطح امام حسن (ع) بحث زیر ساخت های خطوط آب بود كه این معضل رفع شده و پیش بینی می شود ظرف دو ماه آینده به بهره برداری رسد.

یكی از اعضای شورای اسلامی كلانشهر اراك گفت: چند تقاطع بزرگ در كلانشهر اراك در دست اجرا است كه بسیاری از آنها طرح ها میان بخش است كه با دستگاه های اجرایی مختلف مربوط می شود.

علیرضا نوربهشت افزود: اگر دستگاه های ذیربط اجرایی با شهرداری همكاری نكنند اجرای این طرح ها طولانی مدت می شود و مزاحمت برای مردم زیاد می شود و انتظار است كهاین امور از سوی فرمانداری و استانداری مركزی با جدیت پیگیری شود.

مسعود آبائی هزاوه افزود: اینكه استانداری یا هر دستگاه دیگری بخواهد شورا و شهرداری را در انجام مسئولیت سنگین خود یاری دهند بسیار پسندیده و ضروری است اما وقتی در حریم وظایف قانونی وارد شده و اختیارات به گونه ای سلب شود، موضوع متفاوت است.

وی بیان كرد: اتفاقی كه افتاده این است كه سه یا چهار مدیر استانداری و سایر دستگاه های اجرایی در سطح مدیركل عهده دار ساماندهی مسئولیت های ذاتی شورا و شهرداری در امور شهر شده اند و رئیس شورا و شهردار اراك با حكمی كه معاون استاندار برای آنها صادر كرده به عنوان عضو این كمیته ها هستند ولی آنچه در عمل رخ می دهد، حضور تعدادی كارشناس بدون اختیار است.

نائب رئیس شورای اسلامی كلانشهر اراك ادامه داد: بی شك طرح های جامع و تفصیلی كه برای شهرها تهیه می شود برگرفته از مجموعه قوانین و مقرراتی است كه بر اساس نیازهای توسعه شهری تهیه و به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده و اجرا می شوند.

آبائی هزاوه گفت: به طور معمول در این طرح ها ضرورت ها و برنامه های افزایش جمعیت، اولویت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ترافیكی و زیست محیطی به عنوان پارامترهای اصلی مطرح هستند كه از تصویب آخرین طرح تفضیلی اراك بیش از ۱۰ سال می گذرد و روند اجرا تغییرات عمده طرح های تفضیلی در كمیسیون ماده ۵ جای بحث دارد. وی اظهار كرد: این طرح برای مردم كلانشهر اراك گرفتاری هایی را ایجاد كرده، خطوط قرمزی كه كوچه ها، معابر، خیابان ها، منازل و مالكیت های خصوصی شهروندان را در برگرفته و شهرداری را مكلف بر اجرای آن كرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.