تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) بر ضرورت تعامل و ارتباط هرچه بیشتر اعتاب مقدسه و حرم‌های شریف به منظور تسهیل امر زیارت و توسعه فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی تأکید کرد.

ضرورت تعامل بیشتر اعتاب مقدسه برای تسهیل امر زیارت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت امام  موسی علیه السلام اظهار داشت: وجود مطهر حضرت رضا علیه السلام در ایران اسلامی، ‌منشأ آثار و برکات فراوانی بوده‌اند و امروز نیز زیارت مضجع شریف رضوی، دستگاه انسان سازی و توجه به خداست.
وی تصریح کرد: زیارت مزیتی مهم در جامعه اسلامی، نقطه قوت ما و نقطه ضعف دشمنان است و دلیل هجمه دشمنان و نادانان به مقوله زیارت، تأثیرات شگرف و عظیم آن در ایجاد تحول در انسان‌هاست.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: از ابتدای شروع مأموریت بنده در مجموعه آستان قدس رضوی جلسات متعددی با کارشناسان،‌ فرهیختگان و صاحب‌نظران برای تسهیل زیارت محرومان و مستضعفان برگزار شده است و معاونت امداد مستضعفان نیز در همین راستا تشکیل شد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجوه مشترک شهرهای مقدس مشهد و قم، اذعان داشت: دو پایگاه علمی حوزه علمیه مشهد و حوزه علمیه قم، زمینه گسترده‌ای برای همکاری‌های مشترک و گسترش تعاملات علمی و پژوهشی دارند که بایستی برای تحقق اهداف متعالی‏‎ پیش رو گامهای اساسی برداشته شود.
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه سلام الله علیها نیز با اشاره به خدمات ارزنده ای که در دوران مدیریت مرحوم آیت الله واعظ طبسی در خراسان و حرم مطهر رضوی صورت گرفته‎‏‍، بیان داشت: ایشان امین و مورد اعتماد امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بودند و همواره به توسعه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی آستانه های مقدسه تاکید داشتند.
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در ادامه با آرزوی توفیق روزافزون برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی‎‎‏، گفت: امیدواریم در دوران مسئولیت جنابعالی که از نیروهای کارآمد و شایسته نظام اسلامی هستید‏، شاهد تحولات بیشتری در آن مجموعه معنوی عظیم باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.