محمد خزاعی گفت: خوش‌بینی به اینکه آمریکایی‌ها خصومت با ایران را کنار می‌گذارند درست و استراتژیک نیست.

خوش‌بینی به آمریکا، اشتباهی استراتژیک/ باید درس بگیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد خزاعی سفیر و نماینده سابق ایران در سازمان ملل متحد و معاون کنونی وزیر اقتصاد و دارایی درباره بلوکه‌ شدن اموال و دارایی‌های ایران توسط آمریکا، گفت: اقدام اخیر آمریکا ریشه‌اش به سال‌های پیش برمی‌گردد. این مسئله نشانه بسیار خوبی است که خصومت ذاتی بین آمریکا و جمهوری اسلامی ایران دوام دارد.

وی تاکید کرد: اگرچه این اقدام توسط دستگاه قضایی آمریکا صورت گرفته، اما حمایت دولت آن کشور هم پشت سرش بوده و ما باید برابر فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به این اقدامات هوشیار باشیم.

معاون وزیر اقتصاد افزود: خوش‌بینی به اینکه آمریکایی‌ها خصومت با ایران را کنار می‌گذارند، عملی درست و استراتژیک نیست. ما باید از منافع ملی خودمان در هر موضعی دفاع کنیم. خصومت آمریکا با ایران موضوعی بسیار پیچیده بوده و نیازمند یک کار جدی حقوقی و بین‌المللی است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران درباره اینکه دولت باید چه اقداماتی در این زمینه انجام دهد؟ تصریح کرد: مهمتر از موضوع مالی در این موضوع، بحث سیاسی آن است که نمادی از تداوم دعوای آمریکایی‌ها با ایران را نشان می‌دهد و از شدت آن نیز کاسته نشده است، از این رو از طریق محاکم حقوقی و بین‌المللی باید وارد شد و دولت آمریکا را تحت فشار قرار داد.

خزاعی در پایان خاطرنشان کرد: کارگروهی از سوی دولت تشکیل شده که وزیر اقتصاد به عنوان رئیس کارگروه در کنار سیستم بانکی و حقوقی کشور در حال بررسی و دنبال کردن این موضوع هستند که امیدواریم جواب دهد، البته مهم درس گرفتن ماست. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.