مهاجرین و ایرانیها در جشن مبعث پیامبر اسلام (صلی‌الله علیه و آله و سلم) منادی وحدت و برابری، «همدیگر پذیری» را به نمایش گذاشتند.

 «همدیگر پذیری» مهاجرین و انصار در مبعث پیامبر (ص)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مبعث روزی است که حضرت محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) به عنوان برترین بنده خداوند به جهانیان معرفی شد.

در چنین روزی محمد (صلی‌الله علیه و آله و سلم) رسالتی بزرگ را برعهده گرفت و آن هم هدایت بشری بود که غرق در جهالت و سرکشی بود.

به همین مناسبت مبارک که روز رهایی بشر از جهل و دنیاپرستی است، مسلمانان جهان گردهم می‌آیند و علاوه بر برپایی جشن و پایکوبی, با معارف و شرایط رسالت پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) آشنا می‌شوند.

مردم افغانستان نیز که ارادت ویژه‌ای به ساحت رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت ایشان (علیهم‌السلام) دارند، این روزها را به عنوان بزرگترین اعیاد خودشان گرامی داشته و اجتماعات بزرگی برپا می‌کنند.

مردم مهاجر افغانستانی در مشهد مقدس نیز در کنار برادران و خواهران انصارشان گردهم آمدند و علاوه بر فراگیری معارفی از حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم)، لحظاتی را به دور از گرفتاریهای دنیوی، به شادی از عمق جان گذراندند.

در زیر تصاویر این مراسم را مشاهده می‌کنید:

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.